افتخار آفرینی اعضای نوجوان ادبی کانون گلستان در بین چهره‌های برجسته عرصه‌ی شعر

اعضای کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری و انجمن ادبی تنفس صبح گلستان در نخستین مهرواره شعر آفرینش خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این مهرواره ادبی که با حضور ۷۰ انجمن ادبی کانون پرورش فکری سراسر کشور برگزار شد، تعداد ۴ نفر از اعضای نوجوان کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی‌هنری کانون و فعالان انجمن ادبی تنفس گلستان به عنوان برگزیدگان انتخاب و با تندیس و لوح تقدیر و هدیه ی نقدی و بسته ی فرهنگی تجلیل شدند.

به گفته‌ی سیده محدثه حسینی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون گلستان از میان ۵۲۹ اثر در کل کشور، اعضای کودک و نوجوان گلستانی با ارسال ۵۵ اثر در این مهرواره شرکت کردند که پس از داوری انجام شده ۴ نفر از اعضای فعال کارگاه‌های ادبی مراکز کانون گلستان در بین چهره‌های برجسته عرصه شعری کشور معرفی شدند.

بر اساس این گزارش طاها ارجونی و جواد سپهری به مربی‌گری زینب سنچولی از مرکز فرهنگی‌هنری کلاله و بارانه نشاطی و کیان هاشم‌پور به مربی‌گری طیبه جلالی و معصومه مصطفی‌لو از مراکز فرهنگی‌هنری کانون گنبدکاووس موفق به کسب مقام برگزیده در نخستین مهرواره ادبی شعر آفرینش شدند.

در حاشیه‌ی این همایش با هدف نقد و بررسی آثار منتخب، سه کارگاه تخصصی شعر با حضور سودابه امینی، فریبا یوسفی و داوودی از شاعران مطرح کشور برگزار شد.

هم‌چنین اثرخوانی تمامی برگزیدگان مهرواره با حضور عبدالجبار کاکایی، برپایی نشستی با عنوان «دیدار ماه»  با هدف آشنایی اعضا با اساتید برجسته و درجه یک کشور از جمله بهاءالدین خرمشاهی، کزازی، موسوی گرمارودی، محمدجواد محبت و فاضل نظری  از دیگر نقاط قوت این همایش بود.

گفتنی است نخستین مهرواره شعر آفرینش که به همت معاونت فرهنگی و مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور برگزار شد روز اول اسفند آغاز و صبح روز ۳ اسفند با تقدیر از برگزیدگان و مربیان آن‌ها که چندیست در انجمن‌های ادبی ۲۶ استان در سراسر کشور در حال فعالیت هستند هم‌زمان با رونمایی مجموعه شعر آفرینش به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =