کد خبر: 286429
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
«تپش» کتاب سال سبک زندگی شد

رمان «تپش» اثر رفیع افتخار در دومین دوره‌ی جایزه‌ کتاب سال سبک زندگی کودک و نوجوان در بخش داستان انقلاب و دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آئین پایانی دومین جشنواره کتاب سال سبک زندگی از آثار برتر در شش بخش تقدیر و تجلیل شد.

براین اساس در بخش داستان انقلاب و دفاع مقدس رمان «تپش» که به موضوع جنگ تحمیلی می‌پردازد به عنوان کتاب سال این جشنواره معرفی شد.

این اثر، داستان پسری است که تمام خانواده‌اش را در جنگ از دست می‌دهد. او همراه با مادربزرگ خود مجبور به مهاجرت می‌شود و در این تغییرات چالش‌های جدیدی پیش روی او قرار می‌گیرد. مبارزه‌ی این قهرمان با مشکلات، دستمایه‌ای برای خلقی اثری خواندنی شده است که نوجوانان را با زشتی‌های جنگ و دلاورمردی رزمندگان و مردم شجاع ایران آشنا می‌کند.

گفتنی است این کتاب، داستانی واقعی است که سیر حوادث و ماجراهای آن در طی شکل‌گیری داستان تغییراتی پیدا می‌کند. در این داستان نویسنده به واقعیت‌های جنگ و موضوع انسان‌های پشت جبهه‌ها در حوالی سال‌های ۵۹ تا ۶۰ توجه کرده‌ است. تیپ‌ها و شخصیت‌های مختلفی در داستان وجود دارند.

اسب و سیب و بهار نوشته احمدرضا احمدی از دیگر کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز نامزد دریافت جایزه بخش کودک این رویداد نامزد معرفی شده بود.

این جشنواره به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با هدف شناسایی نویسندگان و ناشران فعال در این زمینه و معرفی به مخاطبان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =