کد خبر: 286438
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
بهترین الگوی زنان عالم

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون در سالروز میلاد دخت نبی(ص)، از فاطمه زهرا(سلام‌الله علیها) به عنوان برترین الگوی زنان عالم یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، روز دوشنبه 6اسفندماه1397 در سالروز میلاد بهترین اسوه زنان عالم و در گرامی‌داشت مقام زن، مراسمی در مرکز فرهنگی هنری شماره4 کانون مشهد برگزار شد.

مدیرکل کانون در این مراسم از شخصیت ممتاز و برجسته‌ی حضرت فاطمه‌زهرا(سلام‌الله علیها) به عنوان بهترین الگو برای زنان عالم یاد کرد و گفت: با ظرفیتی که در وجود مادران‌مان سراغ داریم حقیقتاً می‌طلبید که در نظام جمهوری اسلامی ایران، روز ولادت بانوی دو عالم، روز «مادر» نام‌گذاری شود و باید به این مهم توجه شود که برای بازبینی«هویت زنان» می‌بایست ابتدا به بازشناسی شخصیت حضرت فاطمه(سلام‌الله علیها) به عنوان الگوی جاودانه و برجسته بپردازیم.

زره‌ساز به نقش مربیان فرهنگی در خانواده بزرگ کانون اشاره کرد و گفت: شما چه در میان خانواده خود و چه در جمع کودکان خانواده کانونی، تلاش می‌کنید با نگاه مادرانه و دلسوزانه خود به نحو مطلوب به تربیت اخلاقی و دینی کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بپردازید و من این حس مادرانه را بارها و بارها در فعالیت‌های فرهنگی شما به چشم دیده‌ام و لازم است جامعه امروز متوجه این نگاه مسئولیت‌پذیر و مادرانه شما شود.

مدیرکل کانون در بخش دیگر از سخنان خود، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص فضای رسانه و جنگ نرم اشاره کرد و گفت: فضای رسانه‌ای کشور اگر صحیح مدیریت و کنترل نشود، باعث می‌شود کودکان و نوجوانان ما علیرغم اصالت و هویتی که دارند دچار «ازخود بیگانگی» شوند و این مسئله باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرد و مربیان ما باید با همان نگاه مادرگونه و با تاسی از بهترین بانوی دو عالم، رسالت خطیر خود را به سرانجام رسانند و با نهادینه کردن اخلاق و هویت دینی و اسلامی در میان نسل امروز از مرزهای اعتقادی کشورمان دفاع کنند.

او در پایان سخنان خود از حضور همکاران باسابقه به عنوان سرمایه‌های انسانی و اجتماعی مجموعه یاد کرد و گفت: بازنشستگی یک تغییر است اما پایان خدمت نیست و امروز فرصت مغتنمی است تا از خدمات ارزشمند و خالصانه چهار مادر کانونی که به مقام بازنشستگی نائل آمدند، تجلیل کنیم.

تجلیل از خدمات صادقانه زهرا پاشایی، جواهر احتشام، طاهره پورنیاکان و مرضیه غزالی، معرفی مادران در شاهنامه، خوانش کتاب فاطمه فاطمه است اثر علی شریعتی، مسابقه بهترین کارت‌پستال و اجرای موسیقی زنده توسط محمد طهان هنرمند کشورمان بخشی از این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =