هیات موسس انجمن طراحان  و عروسک‌سازان ایرانی معرفی شدند

طراحان و عروسک‌سازان ایرانی با انتخاب اعضای هیات موسس اولیه، گام نخست را برای تشکیل یک انجمن تخصصی برداشتند.

به‌گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، شورای نظارت بر اسباب‌بازی سال‌ها پیش در یکی از مصوبه‌هایش برضرورت تشکیل یک اتحادیه مستقل اسباب‌بازی تاکید کرده است که مقدمه آن ایجاد انجمن‌های تخصصی است.

در این میان و با توجه به این مساله که صنعت اسباب‌بازی در این سال‌ها به دلیل نداشتن یک اتحادیه مستقل در سطح کشور همواره با مشکلاتی روبرو است طی ماه‌های اخیر و با حمایت این شورا، «انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایران» و «انجمن فروشندگان اسباب‌بازی و پولیش استان تهران» از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز فعالیت دریافت کردند.

اکنون طراحان و عروسک‌سازان ایرانی نیز روز 29 بهمن 1397 با برپایی یک نشست در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعضای هیات موسس این انجمن را انتخاب کردند تا پس از آن، هماهنگی‌های لازم برای دریافت مجوز تاسیس این انجمن تخصصی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گیرد.

بر همین اساس لیلا کفاش‌زاده، نیلوفر جلیلوند، صبا آقاکثیری، الهام مردان‌پور، و علیرضا محرابیان به عنوان اعضای هیات موسس انجمن طراحان و عروسک‌سازان ایران معرفی شدند.

کفاش‌زاده، کارشناس میراث فرهنگی، مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی، عضو شورای کتاب کودک، پژوهشگر حوزه عروسک‌های بومی و آئینی و پژوهشگر حوزه افسانه و اسطوره است.

هم‌چنین جلیلوند، طراح و سازنده انواع عروسک‌های پارچه‌ای، کارآفرین از عرضه ساخت عروسک، مدرس دوره‌های عروسک‌سازی بزرگسال و کودک از فعالان حوزه عروسک‌سازی است.

بر همین اساس آقاکثیری، طراح، تولیدکننده و صادرکننده عروسک، برگزار کننده دوره‌های آموزش عروسک‌سازی، تصویرگر کتاب‌های کودک و از کارآفرینان حوزه اشتغال بانوان خود سرپرست و بد سرپرست است.

در همین حال مردان‌پور، طراح عروسک، نقاش، خطاط، مترجم و گرافیست فعال در زمینه عروسک‌سازی و محرابیان، طراح عروسک، نویسنده، فیلم‌ساز، عکاس، گرافیست، مدیر بخش تحقیق و پژوهش حوزه عروسک‌های بومی محلی، آیینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =