زادروز بانوی آب و آیینه در کانون گیلان گرامی‌داشته شد

به مناسبت میلاد بانوی آب و آیینه، حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر ویژه‌برنامه‌هایی در بزرگ‌داشت این سرمایه‌های بی‌بدیل هستی در مراکز کانون گیلان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، عمق‌بخشی به باورهای دینی کودکان و نوجوانان، انتقال مفاهیم اسلامی به آنان و هم‌چنین، تقویت حس قدرشناسی از مادران، اولویت‌ مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها بود.

برهمین اساس، مرکز فرهنگی هنری تالش با هدف آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با سیره‌ی عملی حضرت فاطمه(س) و تبیین جایگاه ارزش‌مند بانوان در تربیت کودکان و نوجوانان، میزبان نشست«عفاف و حجاب فاطمی» شد.

نشست حجاب و عفاف فاطمی(س) در کانون تالش

این نشست تربیتی که با حضور اعضای نوجوان دختر این مرکز و با دعوت از فعالان عرصه‌ی ترویج و توسعه‌ی فرهنگ عفاف و حجاب شهرستان صورت‌گرفت، نگاهی ویژه به شخصیت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا(س) داشت و دراین میان ضمن معرفی کتاب و تشویق مخاطبان به الگوپذیری از بانوی آب و آیینه، بر ضرورت حرکت در مسیر آموزه‌های والای ایرانی اسلامی تاکیدشد.

 مرکز فرهنگی هنری کومله به همین مناسب، «جشن کوثر» را با حضور جمعی از مادران و در سایه همراهی آموزش و پرورش و همکاری بانوان بسیجی این بخش برگزارکرد.

طی این ویژه‌برنامه که در سالن گردان حمزه سیدالشهدای اداره آموزش و پرورش صورت‌گرفت، حاضران با نقش مادران در تربیت فرزندان و جایگاه آنان در شکل‌گیری جامعه‌ای مبنتی بر باورهای اسلامی آشناشدند.

برگزاری مسابقه نقاشی با محوریت حضرت فاطمه (س)، هفته بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر، از جمله برنامه‌های این روز بود و در پایان نیز به کودکان و نوجوانان جوایزی به رسم یابود اهداشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستانه اشرفیه هم با همکاری آموزش و پرورش و بسیج خواهران، جشن «میلاد کوثر» را در ورزشگاه تختی این شهرستان برگزارکرد.

چهره آرایی کودکان از سوی مربیان

این مراسم با حضور جمعی از کودکان، نوجوانان و بانوان صورت‌گرفت و مربیان و اعضای  کانون علاوه بر برپایی کارگاه آموزش نقاشی با محوریت روز زن و چهره‌آرایی مخاطبان، به اجرای سرود پرداختند.

مرکز فرهنگی هنری لنگرود نیز با ویژه‌برنامه‌ی «دوستت دارم مادر» و اجرای فعالیت‌های شعرخوانی و معرفی ایام و هم‌چنین، برپایی کارگاه آموزشی کاردستی«دست‌های درختی»، به استقبال میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، هفته بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر رفت.

در این ویژه‌برنامه، مربیان کانون پرورش فکری به تبیین سیره عملی و ویژگی‌های شخصیتی بانوی آب و آیینه پرداختند و درپایان نیز دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان به مادران اعضای این مجموعه‌ی فرهنگی اهداشد.

گرامی‌داشت فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س)، هفته بزرگ‌داشت مقام زن و روز مادر در مرکز استان نیز با حضور مدیرکل و معاونان در محل کار همکاران ستادی، حضور در کانون زبان استان گیلان و تماس تلفنی با مربی مسوولان مراکز فرهنگی هنری همراه‌شد و اسفندیارضیائی ضمن تبریک به بانوان این مجموعه‌ی فرهنگی، هدایایی را نیز تقدیم آنان‌کرد.

فضاسازی متناسب با این روز و برگزاری ویژه‌برنامه تلفیقی روز مادر ومهرواره موسیقی«آهنگ نور» نیز از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این روز به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =