کد خبر: 286537
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
بازدید 1063
۲۴مین همایش آهنگ بهاران نواخته شد

همایش سالانه آهنگ بهاران کانون استان تهران با حضور «کمال شفیعی » شاعر و «مرجان فولادوند» نویسنده و اعضای برگزیدۀ ادبی و جمعی از مسئولان در سالن سینمای کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران،  عصر روز چهارشنبه هشتم اسفند ۱۳۹۷، طبق روال هرساله اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون استان که آثارشان در بیست و چهارمین کتاب آهنگ بهاران به چاپ رسیده بود گرد هم آمدند تا ضمن قرائت آثارشان، تلاش یک‌ساله خود را در کارگاه‌های ادبی مراکز با رونمایی از این کتاب جشن بگیرند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان این دور از همایش آهنگ بهاران «کمال شفیعی » شاعر و نویسنده آثار کودک، نوجوان و بزرگ‌سال و«مرجان فولادوند» نویسنده و ‍‍پژوهشگر بودند که  آثار ۱۲ نفر از اعضایی که در طول برنامه قرائت اثر داشتند را موردنقد و بررسی قراردادند.

بر همین اساس این ۱۲ اثر شعر و داستان از میان ۸۰۰  اثر از آثار شعر و داستان اعضای کارگاه‌های ادبی مراکز کانون استان برگزیده شناخته شد، که در پایان برنامه با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از آنان تجلیل به عمل آمد.

کمال شفیعی در این مراسم ضمن آرزوی شادی برای تمام کودکان دنیا، از تلاش دلسوزانه مربیان کانون در شکوفایی استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان قدردانی کرد و در ادامه خطاب به بچه‌ها گفت: خیال‌انگیزی در آثاری که امروز توسط شما بچه‌ها خوانده شد، قشنگ‌ترین چیزی بود که شنیدم. بازی با تخیل یعنی تغییر دنیای جدی آدم بزرگ‌ها.

نویسنده کتاب روزهای منحنی به بچه‌ها توصیه کرد اگر می‌خواهند سرودن شعر را ادامه بدهند، خیال‌انگیزی را هیچ‌گاه از خودشان جدا نکنند، از پنجره خودشان به دنیا نگاه کنند و از دغدغه‌های دوره سنی خودشان حرف بزنند تا آنچه می‌گویند برای خوانده باورپذیر و لذت‌بخش باشد.

همچنین در ادامه مرجان فولادند نویسنده و پژوهشگر، که همچنان خودش را عضو کانون می‌داند، ضمن بیان خاطراتی از دوران عضویتش در کانون، به نقد و بررسی داستان‌هایی که توسط اعضا قرائت شد پرداخت.

این سردبیر مجله رشد دانش‌آموز در ابتدا به اعضای علاقه‌مند به داستان‌نویسی یادآور شد؛ مهم نیست که خوب می‌نویسید یا داستانتان دارای اشکال است. مهم این است که بدانید نوشتن امری تدریجی است و مثل کودکی است که برای رسیدن به بزرگ‌سالی مراحل رشد را به تدریج طی می‌کند و هیچ اتفاق یک‌روزه‌ای منجر به نویسنده شدن شما نمی‌شود.

فولادوند شناخت دنیای پیرامون را تنها راه رسیدن برای نویسنده شدن دانست و افزود؛ این همان راهی است که شما را درنهایت به  آدم خوبی تبدیل می‌کند. تلاش کنید به شناخت درستی از جهان و محیط پیرامونتان برسید. تخیلی که ما روی آن تأکید می‌کنیم همین اثر را روی زندگی شما می‌گذارد که توانایی این را پیدا کنید که خودتان را جای هر چیز و هرکسی بگذارید. جای درختی که در معرض خطر است یا حیوانی که به دست انسانی دچار آسیب شده و جای انسانی که در غم و اندوه نیاز به همدلی دارد. کسی که تخیلش قوی نباشد در همدلی با آدم‌های اطرافش مشکل دارد، برای همین می‌تواند به راحتی دیگران را آزار بدهد و بی‌رحم باشد، همه‌ی آدم‌هایی که ظلم می‌کنند، تخیل ذهنی ندارد و نمی‌توانند درد دیگران را بفهمند، پس  تلاش کنید با تخیلتان دنیا را زیباتر و مهربان‌تر از آن چیزی که هست رقم بزنید.

در بخش دیگری از برنامه پویانمایی‌ای در رابطه بازندگی « پروین اعتصامی» بانوی شاعر ایرانی پخش شد.  

اجرای موسیقی سنتی و حافظ خوانی توسط « امیرحسین رومیانی و محمدرضا برومند» اعضای ارشد مرکز شماره ۱۰ و پخش کلیپی از فعالیت‌های ادبی مراکز، انجمن‌های ادبی و مروری بر همایش دو سال فعالیت آهنگ بهاران از دیگر بخش‌های این همایش بود.

در پایان ۱۰۰ نفر از اعضایی که آثارشان در بیست و چهارمین کتاب آهنگ بهاران به چاپ رسیده بود با اهدای لوح تقدیر و کتاب آهنگ بهاران تجلیل شدند.

در این برنامه که حسن صفدریان و سعیده عزیزیان معاونان اداری مالی و فرهنگی و جمعی از کارشناسان استان تهران حضور داشتند، محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده، کوروش پارسا نژاد رئیس گروه تجربیات هنری و ایده‌های نو، حمید پیرهادی کارشناس، میهمان این برنامه بودند.

گفتنی است این برنامه با اجرای بهاره مهرجویی و هادی ملکی مربیان مراکز کانون از ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ در سالن سینمای کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =