اعضای کانون تهران نهال آرزوهای خود را بر زمین نشاندند

هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری، اعضای مراکز کانون استان تهران، در ویژه‌برنامه «رویش نو» در بوستان پلیس، با کاشت نهال درختان همیشه سبز، با طبیعت دست دوستی دادند.

بر اساس این گزارش، در این برنامه که به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری رقم خورد، ۴۰ نهال بلوط از گونه «همیشه سبز» به دست اعضای کودک و نوجوان با نظارت و راهنمایی هادی کاشانی مدیر بوستان پلیس کاشته شد.

بر همین اساس، این کارشناس محیط‌زیست در ابتدا ضمن‌ معرفی گونه‌های مختلف درختان در دسته‌بندی خزان دار و همیشه سبز، از شرایط اقلیمی ایران و وجود پدیده خشک‌سالی و کم آبی و راهکارهای مؤثر برای ایجاد فضای سبز با کشت گیاهانی که نیاز کمتری به آب دارند سخن گفت .‌

این فعال محیط‌زیست به اعضای حاضر در برنامه یادآور شد در شرایط کم آبی با انتخاب گونه‌های گیاهی کم‌مصرف می‌توانیم محیط شهری سبز و زیبایی داشته باشیم.‌

وی با اشاره به کارکرد درختان در تصفیه هوا و رابطه مستقیم گیاهان با سلامت افراد و کاهش آلودگی هوا، برگزاری این برنامه را در جهت افزایش حس مسئولیت‌پذیری بین کودکان و نوجوانان بسیار ارزشمند توصیف کرد.

در ادامه اعضا پس از آشنایی با کاشت درخت و شرایط نگهداری از آن، نهال‌های کوچک بلوط را با نظارت و راهنمایی کارشناسان فضای سبز این بوستان به صورت گروهی کاشتند.

در بخش دیگر این برنامه، یکی از نوجوانان بیانیه‌ای در حمایت از محیط‌زیست به نمایندگی از اعضای کانون  قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده: ما کودکان و نوجوانان همین خاک، امروز در کنار هم به استقبال بهار آمده‌ایم، می‌دانیم هر جوانه اشتیاقی است برای زندگی و هر گیاه امیدی است برای فردایی سبز.

ما می‌دانیم هر نهال بهاری شگفت‌انگیز در دستان خشک زمین است و طبیعت تشنه‌ی درختانی است که در اندیشه ما جوانه‌زده است.

امروز به پیشواز روز درخت‌کاری آمده‌ایم، به پیشواز تولد، تولد نهال‌های کوچک که روزی درختان سربلند این خاک خواهند شد، تا زندگی را به ما، به فرزندان طبیعت هدیه کنند.

ما می‌دانیم هر شاخه‌ی درخت بال فرشته‌ای است و هر برگ، دعایی است که مستجاب خواهد شد و زمین تشنه گیاهان است و ما فرزندان طبیعت تشنه زندگی. زندگی را با درختان پاس می‌داریم و بهار را با شهرمان را آشتی می‌دهیم.

گفتنی است ویژه‌برنامه رویش نو صبح روز پنج‌شنبه نهم اسفند ۱۳۹۷ با حضورکارشناسان، مربیان و ۵۰ نفر از اعضای مراکز شماره ۲۱، ۲۲، ۳۰ و لواسان و در ادامه فعالیت‌های زیست‌محیطی این مراکز در سال جاری در بوستان پلیس واقع در منطقه چهار با همکاری شهرداری این منطقه برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =