کد خبر: 286563
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
از پوستر  اولین جشنواره پویانمایی شار رونمایی شد

پوستر اولین جشنواره پویانمایی کودک ونوجوان استان مازندران با عنوان «شار» با طراحی و اجرای علیرضا اوجی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، از ۱۲ تا ۱۶ اسفند امسال یازدهمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی پویانمایی در تهران برگزار می‌شود و منتخب فیلم‌های پویانمایی بخش ایران نیز به صورت هم‌زمان در سینما کانون ساری اکران خواهد شد.

این رویداد در حالی صورت می‌پذیرد که کانون مازندران، اولین جشنواره پویانمایی کودک ونوجوان را به صورت استانی برگزار می نماید.

بر همین اساس، علیرضا اوجی، انیماتور و گرافیست،  این پوستر را طراحی کرد.

وی در خصوص نحوه طراحی و ایده پردازی گفته است: عنوان شار برگرفته از معنی  آبشار بصورت یک نماد در پوستر آمده و با توجه به موقعیت فانتزی انیمیشن از شخصیت هایی خارج از دنیای واقعیت استفاده شده است.

اوجی در باره دیگر نمادهای این پوستر اظهار داشت:  قرار دادن تپه‌هایی با فرمت نگاتیو به عنوان جایگاه زندگی شخصیت‌های فانتزی در دو سمت پوستر ادای دینی به دوره‎ی ساخت انیمیشن از طریق ثبت تصاویر پشت سر هم بر روی نگاتیو که دنیای تصاویر متحرک را بر پرده ی سینما نقش زد داشته است.

او گفته است: ساده کردن فرم‎های بصری برای درک سریع تر تصویر برای مخاطب در طراحی و اجرای این پوستر اهمیت داشته و ساختار کلی پوستر با پالت رنگی به اجرا رسید که مخاطب کودک و نوجوان را هدف قرار دهد.

اختتامیه این جشنواره  21 اسفند ماه در شهرستان چالوس برگزار می شود و با رای هیات داوران، آثار برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =