کد خبر: 286613
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
بازدید 1522
حمایت از کالای ایرانی در کانون استان سمنان

مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری، مخاطبان کودک و نوجوان را با کالای ایرانی و مصرف تولیدات داخلی آشنا کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، مریم کاشی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان از برگزاری کارگاه کاردستی «نقش قالی» ویژه اعضای طرح «کانون، مهارت، زندگی» خبر داد و گفت: اعضا در این کارگاه، علاوه بر آشنایی با تاریخچه فرش ایرانی و هنر کاشی‌کاری ایرانی، اهمیت استفاده از تولیدات داخلی را تجربه کردند و در ادامه به رنگ‌آمیزی نقوش اسلیمی در قالب فرش و گلیم پرداختند.

گلنساء شاهی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان نیز اظهار داشت: در روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اعضا و مربیان ضمن شرکت در فعالیت‌های فرهنگی مانند معرفی کتاب و معرفی شاغل از گلخانه باغ ارغوان این شهرستان، بازدید و در پایان، نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضا برپا شد.

مریم صرفی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان گفت: به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با تولیدات داخلی و چرایی استفاده از کالای ایرانی و هم‌چنین اهمیت حفظ فرهنگ‌ها و سنت‌های اصیل ایرانی، کارگاه معرفی مشاغل ایرانی در قالب سفال و کاردستی برگزار و مخاطبان کودک و نوجوان با هنر و پوشاک ایرانی آشنا شدند.

وی یادآور شد: مربیان با معرفی کتاب «گل همیشه بهار» و برگزاری کارگاه بحث آزاد با عنوان «من کالای ایرانی مصرف می‌کنم» اعضا را به خلق اثر با این موضوع تشویق و نمایشگاهی از دست‌سازه‌های آنها برپا کردند.

فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان نیز به برپایی نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضای نوجوان و اجرای فعالیت‌هایی مانند معرفی کتاب «درِ قلمزنی‌شده مدرسه چهارباغ»، معرفی مشاغل و معرفی صنایع دستی در این روز اشاره داشت.

ثمانه رحیمی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون میامی عنوان کرد: در راستای شعار حمایت از کالای ایرانی، دو کارگاه نقاشی و سفال‌گری برگزار و اعضا تولیدات داخلی را به تصویر کشیدند.

حسن کریمی مربی کتابخانه سیار روستایی کانون شاهرود و بسطام از اجرای طرح «من کالای ایرانی می‌خرم...» در مدارس روستاهای قلعه‌آقاعبداله و نمدمال خبر داد و گفت: در این طرح، اعضا هدف خود را از خرید کالای ایرانی به نگارش درآوردند و از یک کارگاه تولیدی نیز در شاهرود بازدید کردند.

محبوبه حیدریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر بیان داشت: بازدید ۳۲ عضو کودک از کارگاه قلم‌زنی و سیاه‌قلم، اجرای کارسوق کاردستی و خوش‌نویسی و برپایی نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضا، اجرای ویژه‌برنامه نقش و نگاره‌های کانونی در قالب نقاشی برخی از فعالیت‌های مربیان در راستای شعار حمایت از حقوق مصرف‌کننده و کالای ایرانی بود.

خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون سرخه تصریح کرد: اعضای طرح «کانون، مهارت، زندگی» از کارگاه قلم‌زنی بازدید و از نزدیک با این هنر آشنا شدند.

ملیحه آقاحسینی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون بسطام اظهار داشت: پس از اجرای فعالیت فرهنگی و بیان اهمیت استفاده از کالای ایرانی، کارگاه کاردستی کار با دور ریختنی‌ها ویژه اعضای طرح «کانون، مهارت، زندگی» برگزار و اعضا به خلق اثر در قالب ماسک صورت پرداختند.

گفتنی است؛ در سایر مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان، فعالیت‌هایی در راستای این موضوع برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا شده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =