وخدایی که در این نزدیکی است ...

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان یعنی کتابخانه، کتاب، فیلم، تاتر ،عروسک، موسیقی و هر آنچه با آن می توان از کودکی لذت برد. امروز وقتی به گذشته پشت سر نگاه می‌کنیم سرمایه‌ای سترگ و ارزشمند مقابل چشمانمان خودنمایی‌ می‌کند و ما را به سوی مسیری رهنمون می‌سازد که به آن آینده می‌گوییم. آینده کودکان و نوجوانانی که می‌خواهند فارغ از دغدغه های رسمی، خوش باشند، شادی کنند، بیاموزند و مهارت های اجتماعی را در اندوخته‌ی تجربه های زندگی ذخیره کنند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با دارا بودن مراکز در تمامی شهرستان های استان با هدف کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در سه بخش فرهنگی، هنری و ادبی برنامه های متنوعی را برگزار می‌نماید.

در کتاب خانه های کانون علاوه برامانت کتاب بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی و دینی و اسلامی در کنار برگزاری نمایشگاه های گوناگون، بازدیدهای گروهی و..... انجام می‌شود.

فعالیت های فرهنگی

فعالیت‌هایی هدفمند و برنامه‌ریزی شده که توسط مربیان فرهنگی به منظور شناخت و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با حضور و مشارکت آنان در زمان و مکان معین و با شیوه های نو و خلاق صورت می گیرد این فعالیت ها عموماً کتاب محور هستند که شامل قصه گویی، روخوانی کتاب، بحث کتاب، نقد و بررسی کتاب، کاردستی، معرفی کتاب، نشریه نگاری، تحقیق، اردوهاو بازدیدها،فعالیت های اسلامی آشنایی با قرآن و حدیث و... می شود.

فعالیت هنری

فعالیت های هنری در کانون "تربیت هنری" و به عبارتی "فرآیند محور"است. کارگاه‌های هنری مراکز شامل نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، عکاسی، فیلم سازی، هنرهای دستی و بومی، سرود، نمایش عروسکی و شرکت در فراخوان‌های بین‌المللی بوده که به شکل متناوب و طبق نیاز اعضا و برنامه ریزی مربی اجرا خواهد شد.

در مراکز کانون کارگاههای دوره ای تخصصی ویژه مخاطبین سنین مختلف 4 الی 16 سال در رشته های مختلف هنری شامل موسیقی کودک،نقاشی، طراحی نوجوان، خوشنویسی،سفالگری و ... نیز برگزار خواهد شد.

فعالیت ادبی

فعالیت‌های مرکز آفرینش های ادبی برگزاری کارگاه های سه گانه ادبی (‌نوشتن خلاق، شعر سرایی وداستان‌نویسی‌ خلاق) به صورت حضوری و انجام فعالیت مکاتبه ای، به صورت غیر حضوری می باشد گه در جهت کشف وپرورش استعداد های ادبی کودکان ونوجوانان به فعالیت می‌پردازد. برپایی انجمن های ادبی،چاپ آثار،برگزاری مسابقات از دیگر فعالیت های این بخش است.

فعالیت مکاتبه ای

فعالیت های بخش مکاتبه‌ای یکی دیگر از برنامه های مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری است که کودکان و نوجوانان را از طریق مکاتبه با ساختار شعر وداستان آشنا می‌سازد وتوانمندی‌های آنها را مورد شناسایی و پرورش قرار می‌دهد و توجه به کودکان ونوجوانان روستایی و سیار روستایی در اولویت این بخش از فعالیت‌ها قرار دارد.

علوم و نجوم

مرکز علوم ونجوم یکی از مراکز خاص علمی کانون استان کردستان است که علاوه بردارا بودن فضای کتابخانه از امکاناتی همچون گنبد آسمان‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال برخوردار است،این مرکز همچنین  دارای سایر امکانات آزمایشگاهی می‌باشد.

مرکز فراگیر

امکان حضور بچه‌های کم بینا، نابینا، کم‌شنوا، ناشنوا ودارای نیازهای ویژه در این مرکز در کنار دیگر اعضا کانون فراهم شده است. که مربیان مجرب برنامه های متنوعی را برای این اعضا برگزار می کنند تا بتوانند همراه با همسالان خود رشد کرده و به فعالیت های گروهی بپردازند.

کتابخانه های سیارروستایی

مربیان کتابخانه های سیار روستایی با مراجعه به روستاها ضمن امانت کتاب به اعضا به اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی می‌پردازند که هر کتابخانه ی سیار روستایی 15 الی 20 روستا را تحت پوشش دارد.

آدرس اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان،سنندج خیابان طالقانی،خیابان ورزش جنب سالن تختی اداره کل کانون استان کردستان
کدپستی :6614673411

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =