لزوم بهره‌مندسازی جامعه از نشاط فعالیت‌های فرهنگی/ شوق بالندگی در نشست پایان سال مربیان ادبی

مدیر کل کانون استان گیلان در نشست پایان سال مربیان ادبی با ابراز خرسندی از بالندگی و نشاط حاکم بر همکاران و اعضای این مجموعه، بر ضرورت بهره‌مندسازی همگان از ثمره فعالیت‌های آنان تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیار ضیائی با بیان این مطلب افزود: درخشش و توفیق اعضا و مربیان  ادبی در حوزه‌های استانی، ملی و بین المللی، بیان‌گر بهره‌گیری از خرد جمعی، نشاط و نقش‌آفرینی کارکنان و اعضای این مجموعه‌ی فرهنگی به‌عنوان عضو یک خانواده است.

مدیر کل کانون گیلان هم‌چنین، مشارکت گروهی را زمینه‌ساز رقم‌خوردن تجربه‌های مانا و ماندگار دانست و با اشاره به فعالیت درحوزه فرهنگ گفت: نقطه‌ی آغاز فرهنگ‌سازی، فراهم‌سازی زمینه‌های‌ نشاط و شادابی است؛ تا همگان از ثمره‌های ارزش‌مند آن برخوردارشوند.

وی در این میان با یادآورشدن توفیق واحد آفریش‌های ادبی در سال جاری و هم‌گرایی آن با سایر واحدها در پیش‌برد روند برنامه‌ها اظهارکرد: راز موفقیت یک مسوول و مربی، گام‌نهادن در مسیرهای تازه، فرصت‌سازی و حرکت در جهت دست‌یابی به قله‌هاست.
او در همین حال نگاهی به ظرافت‌های فعالیت‌های ادبی داشت و با مهم‌توصیف‌کردن توجه به آثار شاعران و نویسندگان گفت: راه‌اندازی انجمن داستان‌نویسی و توجه هم‌زمان به شعر و داستان، از اولویت‌هایی است که هم‌چون گذشته بایستی مد نظر همکاران ادبی قرارگیرد.
لزوم تشویق مربیان و هم‌چنین، ضرورت معرفی رابطان ادبی مراکز فرهنگی هنری ازدیگر موضوع‌هایی بود که درسخنان ضیائی به آن اشاره‌شد و وی در پایان با آرزوی موفقیت روزافزون برای همکاران، به آنان توصیه‌کرد برای سال آتی نیز طرح‌ریزی فعالیت‌های هدف‌مند و خلاقانه‌ را در دستور کار داشته‌باشند.

معاون فرهنگی کانون گیلان هم با اشاره به وفاق و هم‌دلی همکاران و ضمن برشمردن اهداف و آثارنیکوکاری اظهارداشت: جذب و پایدارسازی اعضا در مراکز، نتیجه رفتار نیکو و برنامه‌های تربیتی مربیان کانون است.                                                                                                                                                                                                                                                           ضیاء‌غیوری در عین‌حال به روزرسانی آگاهی‌ها، مطالعه و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای رخدادهای تازه و بدیع را لازمه‌ی پیشرفت همه‌جانبه عنوان‌ و حرکت همکاران در این مسیر را شایسته تقدیر خواند.

حمیراخدابنده، کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های ادبی کانون گیلان هم به تشریح روند فعالیت‌های این واحد در سال گذشته پرداخت و از همراهی مدیرکل و دیگر همکاران در جهت نیل به موفقیت‌ها قدردانی‌کرد.

گفتنی است، چهارمین نشست فصلی مربیان ادبی در سال ۱۳۹۷ با هدف برنامه‌ریزی فعالیت‌های سال‌آتی، بررسی شیوه‌های برگزاری انجمن‌های ادبی در سال آینده و هم‌چنین تجزیه و تحلیل گزارش‌های کارگاه‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری و ارایه‌ی راهکار برای برپایی هرچه بهتر این کارگاه‌ها برگزارشد.

ارایه‌ی نقطه‌نظرات از سوی حاضران و اهدای لوح سپاس مدیر کل به همکاران، بخش پایانی این نشست در اتاق جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =