دانش‌آموزان تهرانی از انیمیشن‌های ایرانی استقبال کردند

هم‌زمان با یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران، مراکز ۳۰ و ۳۸ کانون استان تهران، با اکران تازه‌ترین فیلم‌های این جشنواره، میزبان دانش آموزان کودک و نوجوان بوده و از استقبال خوب آنان از انیمیشن‌های ایرانی گفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، هم‌زمان با یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی، دو مرکز فرهنگی هنری ۳۰ و ۳۸ کانون استان، با اعلام فراخوان و دعوت از مدارس میزبان دانش‌آموزانی در مقاطع مختلف تحصیلی بودند.

به گفته مرضیه منصوری مربی مسئول مرکز شماره ۳۰ ( تخصصی هنر)، دانش آموزان کودک و نوجوان در این دوره از جشنواره، از تازه‌ترین تولیدات انیمیشن ایرانی استقبال کردند.

به گفته وی «هزار افسان» انیمیشنی است که به روایت داستان زال و سیمرغ از شاهنامه فردوسی می‌پردازد. این انیمیشن کوتاه بی‌کلام، همراه با تصاویری برگرفته از هنر نگارگری، بسیار موردتوجه و استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها قرار گرفت.

همچنین سوگند ضمیری مربی مسئول مرکز شماره۳۸ ،فیلم‌های « پهلوانان، شب ترسناک و ماهی گفت:قلپ قلپ کمک» را از دیگر انیمیشن‌های موردتوجه مخاطبان کودک و نوجوان معرفی کرد.

به گفته رقیه قمقام مربی فرهنگی این مرکز، تغییر ذائقه کودکانی که فقط انیمیشن‌های خارجی و دوبله‌شده تماشا می‌کنند بسیار سخت است. بعضی فیلم‌های این جشنواره جنبه مفهومی داشت و نیاز به توضیحات مقدماتی بود، اما برخی از فیلم‌ها به دلیل وجود داستان‌های جذاب، تصاویر و انیمیت‌های قوی و خوش‌ساخت، آنان را در میان مخاطبان با اقبال مواجه کرد.

گفتنی است این دو مرکز کانون استان هم‌زمان با یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران که در مجموعه آفرینش‌های کانون واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است، تاکنون میزبان ۱۲۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس «امام موسی کاظم(ع)، سودمند، ملت، شهید گرامی، فرهنگ، آلا، شهید دهقان و روشنگر، بنت الهدی، آرهاشم و ...» بودند و در نوبت عصر، در دو سانس ۱۶ و ۱۸ با اکران فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره به صورت رایگان ، میزبانی اعضا و خانواده‌ها را بر عهده داشتند.  

«مرکز شماره ۳۰» در منطقه ۴، تهران‌پارس، بالاتر از فلکه سوم، نبش خیابان ۲۱۰ شرقی و «مرکز شماره ۳۸» در منطقه ۵، بزرگراه شهید همت، بلوار شاهین شمالی، پارک بزرگمهر واقع‌شده‌اند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش آثار منتخب داخلی و خارجی در چند بخش میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =