سینمای انیمیشن فرصت خلق شخصیت‌های تخیلی است

داریوش اسکویی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های سینمای انیمیشن را فرصت خلق شخصیت های تخیلی دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، داریوش اسکویی کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «باربر» که در بخش آثار دانشجویی بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران رقابت می‌کند، گفت: انیمیشن کوتاه «باربر» به زندگی انسان از نوزادی تا مرگ می‌پردازد. در این فیلم زندگی انسانی به چالش کشیده می‌شود که به روزمرگی عادت کرده است؛ انسانی که به مال‌اندوزی و تملک‌طلبی عادت کرده و به هر چه می‌بیند حس تملک دارد.

وی‌ ادامه داد: انسان امروزی هر چه می‌بیند می‌خواهد تصاحب کند و در اختیار خودش بگیرد، حال این خواسته‌ها می‌تواند تجربیات زندگی باشد یا مادیات.

کارگردان بهترین فیلم پویانمایی بخش ملی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان درباره اهمیت و جایگاه جشنواره پویانمایی تهران اظهار کرد: بی‌شک بهترین جشنواره انیمیشن کشور، دوسالانه پویانمایی تهران است و همه فعالان انیمیشن دوست دارند در این جشنواره حضور داشته باشند و من هم خیلی علاقه‌مند بودم که «باربر» توسط استادان انیمیشن در این جشنواره دیده شود.

وی ادامه داد: امیدوارم که فیلم «باربر» توسط نخبگان انیمیشن، مخاطبان حرفه‌ای، دانشجویانی که بخش آکادمیک را تشکیل می‌دهند و علاقه‌مندان به این رشته دیده شود و مورد استقبال قرار بگیرد.

اسکویی درباره تفاوت سینمای زنده با پویانمایی گفت: در انیمیشن قدرت تخیل بیشتری نسبت به سینمای زنده وجود دارد. در سینمای زنده نمی‌توان به هر موضوعی اشاره کرد چون همه چیز قرار است رئال باشد اما در پویانمایی فضا گسترده‌تر است.

این انیماتور در پایان عنوان کرد: در انیمیشن کارگردان می‌تواند خالق یک شخصیت تخیلی باشد؛ شخصیتی که شاید هیچکس هیچ مابه‌ازای بیرونی از آن ندیده باشد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =