کانونی‌ها، دوستی‌شان با طبیعت را جشن‌گرفتند

هم‌زمان با هفته منابع طبیعی و به بهانه‌ی روز درختکاری، کارکنان ستادی، مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان با کاشت نهال، دوستی‌شان با طبیعت را جشن‌گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این حرکت نمادین در راستای برنامه‌های هدف‌مند این مجموعه‌ی فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و آشنایی هرچه افزون‌تر جامعه، به ویژه مخاطبان کودک و نوجوان با اهمیت پاس‌داشت از موهبت‌های خدادادی صورت‌گرفت.

این فعالیت فرهنگی در مرکز استان با حضور مدیرکل و جمعی از همکاران ستادی انجام‌شد و طی آن حاضران نسبت به کاشت نهال در فضای سبز اداره کل کانون  گیلان در رشت اقدام‌کردند.

برپایه این گزارش، مدیر کل کانون استان گیلان در این مراسم، از برکت‌های کاشت درخت برای حاضران سخن‌گفت و ثمره‌های این حرکت سازنده را هم‌زمان متوجه فرد و اجتماع ‌دانست.

اسفندیارضیائی در ادامه به نمادین‌بودن کاشت چند اصله درخت اشاره‌کرد و افزود: آن‌چه به پویایی و ماندگاری این حرکت کمک‌می‌کند، نهادینه‌سازی این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانانی است که در فرداهای این سرزمین نفس خواهندکشید.

در همین حال،  مربیان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری نیز به تشریح جایگاه کاشت درخت از منظر دین مبین اسلام و معصومین(ع) پرداختند و با مهم‌خواندن نقش کودکان و نوجوانان در ترویج این فرهنگ، آینده‌سازان را به حفظ و صیانت از محیط‌زیست تشویق‌کردند.

تبیین پیشینه‌ی فرهنگی کشورمان در زمینه‌ی توجه به محیط‌زیست و اشاره به جشن‌های ایرانیان باستان با هدف احترام به خاک و زراعت، از دیگربرنامه‌های مربیان کانون برای کودکان و نوجوانان بود.

آنان هم چنین به برگزاری جلسه بحث آزاد با موضوع «راه‌کارهایی برای صیانت از طبیعت»، قصه‌گویی و معرفی کتاب به اعضا پرداختند و با نمایش پویانمایی‌های تولیدی کانون پرورش فکری با موضوع محیط‌زیست، اهمیت درختان به عنوان سلول‌های تنفسی زمین را به کودکان ونوجوانان یادآورشدند.

این حرکت فرهنگی با کاشت نهال از سوی مربیان و اعضای کودک و نوجوان در فضای سبز مراکز فرهنگی هنری همراه‌بود و بهانه‌ای برای دوستی بیش‌تر آنان با طبیعت‌شد.

گفتنی است، در کشورمان ۱۵ تا ۲۲ اسفند ماه به عنوان “هفته منابع طبیعی” نامگذاری شده و نخستین روز این هفته یعنی ۱۵ اسفند «روز ‌درختکاری‌» است.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =