مردی که برای پیدا کردن سرش آینه را شکست!

کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «هویت» قصه فیلمش را درباره مردی توصیف کرد که برای پیدا کردن هویتش آینه را می‌شکند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا صالحی کارگردان انیمیشن ۶ دقیقه‌ای «هویت» که در بخش ایران و بین‌الملل یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی حضور دارد، گفت: امسال دومین دوره حضور من در جشنواره پویانمایی است و قبلا در هفتمین دوره جشنواره پویانمایی تهران با فیلم «گل‌آلود» حضور داشتم و دو جایزه کارگردانی و فضاسازی و نورپردازی را دریافت کردم.

وی داستان فیلمش را اینگونه تعریف کرد: فیلم «هویت» درباره مردی است که خود را در آینه می‌بیند که سر ندارد. آینه را می‌شکند و شکستن این آینه برای او عواقبی را به همراه دارد و در نهایت با تلاش زیاد هویت خود را پیدا می‌کند.

صالحی بزرگ‌ترین مشکل فعالان عرصه انیمیشن را اینگونه تشریح کرد: فاصله بین انیمیشن‌سازان خوب با سرمایه‌گذاران زیاد است و هیچگاه تلاشی برای کم کردن این فاصله انجام نشده است. واسطه‌ها و دلالان بیشترین بودجه و سود را در این میان می‌برند و هیچگاه سرمایه‌گذارها با فیلم‌سازان به صورت مستقیم دیدار نمی‌کنند.

کارگردان فیلم انیمیشن کوتاه «هویت» ادامه داد: هرساله بخش بازار در کنار جشنواره وجود داشته اما مشکلات جذب سرمایه برای کارگردان‌های انیمیشن هنوز پابرجاست. به شخصه مشکلی برای جذب سرمایه و ساخت فیلم انیمیشن ندارم و با سرمایه‌گذاران خارجی از جمله کشورهای ترکیه و امارات کار می‌کنم، اما دوستان فیلم‌ساز شاخصی هستند که نمی‌توانند به صورت مستقیم با سرمایه‌گذار دیدار داشته باشند و همیشه این واسطه‌ها مابین فیلمساز و سرمایه‌گذار جولان می‌دهند.

وی در پایان جشنواره پویانمایی را کورسویی برای کسانی دانست که عاشق انیمیشن هستند و گفت: حضور در این جشنواره باعث دیده شدن آن‌ها می‌شود و اگر طرح حمایتی هم وجود داشته باشد می‌تواند فیلم‌سازان را دلگرم‌تر کند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۶ اسفند به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =