سطح انیمیشن‌های دانشجویان ایرانی بسیار بالاست/ بهترین تجربه داوری‌ام بود

سیلوی برینگاز در انگلستان انیمیشن خوانده و در رویال کالج هنر و دانشگاه وست مینستر مشغول به کار است. وی که برای داوری بخش بین الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران به ایران آمده است این جشنواره را بهترین تجربه داوری‌اش توصیف کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، سیلوی برینگاز با تاکید بر اینکه جشنواره پویانمایی تهران رویداد شگفت‌انگیزی است، توضیح داد: من در جشنواره‌های دیگری هم داور بوده ام ولی به نظر من روند داوری در این جشنواره در مقایسه با جشنواره‌های دیگر بسیار خوب بود و حتی می توانم بگویم داوری در این جشنواره، بهترین تجربه داوری‌ام شد.

او ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که داوران توانستند در کنار هم فیلم‌ها را ببیند و درباره آن‌ها بحث کنند. ما فیلم‌های بخش‌بندی شده بسیاری دیدیم اما دو بخش بود که مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد؛ بخش دانشجویی و بخش فیلم کوتاه.

داور بخش بین الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران با اشاره روند رو به رشد تولیدات دانشجویی توضیح داد: من چون انیمیشن تدریس می‌کنم تماشای این فیلم‌ها پیام بسیار مهمی برایم داشت و آن هم این بود که سطح فیلم‌های دانشجویی بسیار بالا رفته و روند آنها رو به رشد است.

برینگاز عنوان کرد: نکته جالب فیلم‌های دانشجویی این بود که آن‌ها به شدت اهل نوآوری و ریسک‌پذیری در ساخت فیلم‌هایشان بودند. یعنی آن‌ها برای تاثیرگذاری روی مخاطب هر ریسکی را می‌پذیرفتند. گاهی حتی تکنیک و اجرای آن اصلاً خوب نبود، اما ایده واقعاً تحسین‌برانگیز بود. فیلم‌های دانشجویی بسیار متنوع و خلاقانه بود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در فیلم‌های جشنواره بازگشت به تکنیک‌های کلاسیک به چشم می‌خورد، گفت: بازگشت به تکنیک دوبعدی و استفاده از تی‌وی پینت در اروپا اتفاق افتاده و من احساس کردم که در ایران هم دانشجویان با این موضوع درگیر هستند. من به شخصه تی‌وی پینت را بیشتر از کار کردن با فوتوشاپ دوست دارم چون به نظرم حس انیمیشن‌هایی که با این تکنیک ساخته می‌شوند بسیار زنده است.

این داور ادامه داد: اما تکنیک استاپ موشن هم مرا بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما برای ساخت انیمیشن‌های استاپ‌موشن نیاز به مهارت‌های بسیار دیگری دارید نه فقط چیزهایی که در انیمیشن با آن سر و کار داریم. در استاپ موشن باید طراحی دکور یا نورپردازی انجام دهید، اما در مورد تکنیک دوبعدی فقط خودتان هستید و سیستمی که با آن کار می‌کنید.

برینگاز درباره تکنیک سه‌بعدی گفت: قبلاً با تکنیک سه بعدی خیلی موافق نبودم چون به نظرم اغراق شده می‌آید اما در فیلم‌های دانشجویان ایرانی دیدم که گاهی این تکنیک را با استاپ موشن ادغام کرده‌اند که بسیار زیبا بود. در هر صورت نیاز هست که دانشجویان این تکنیک را یاد بگیرند چون بعد از تمام شدن دانشگاه، آن‌ها مجبور هستند که در استودیوهای مختلفی مشغول به کار شوند و تکنیک سه‌بعدی در بازار کار به کارشان می‌آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =