آماده هر نوع همکاری با کانون هستیم/ مشارکت در دوسالانه پویانمایی

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام کرد که آماده هر نوع همکاری با کانون برای ارتقای انیمیشن درایران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وی با اشاره به این‌که مرکز گسترش از دیرباز در حوزه انیمیشن فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۸۰ شوراهای تخصصی انیمیشن در مرکز شکل گرفته است، بیان کرد: «قلب سیمرغ» ساخته زنده‌یاد وحید نصیریان نخستین انیمیشن سه بعدی ایران بود که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شد که متاسفانه پس از درگذشت وی اکران شد.

طباطبایی‌نژاد افزود: در انیمیشن دوبعدی نیز فیلم «خورشید مصر» و «جمشید و خورشید» را به صورت مشارکتی تولید کردیم و این نشان می‌دهد که از گذشته مرکز گسترش در این حوزه فعال بوده است، اما از سال ۹۶ که معاونت انیمیشن را تاسیس کردیم تمرکز جدی‌تری را بر تولید انیمیشن گذاشتیم و رویکرد ما هم تقویت و ارتقای تولیدات انیمیشن در بخش هنری بود و هم ورود به سینمای حرفه‌ای انیمیشن.

وی با اعلام این خبر که از زمان تاسیس معاونت انیمیشن در مرکز گسترش تولید ۲ انیمیشن سینمایی را شروع کرده‌اند، توضیح داد: سالانه حدود ۳۰ انیمیشن کوتاه را در تولید حمایت می‌کنیم و در بحث تولید محتوای فکری و مکتوب در کنار فصل‌نامه «سینما انیمیشن» که تا الان ۱۴ شماره آن چاپ شده است و آخرین شماره آن هم‌زمان با جشنواره پویانمایی تهران منتشر شد، آثار تالیفی و ترجمه‌ای هم داریم.

طباطبایی‌نژاد افزود: مرکز گسترش به عنوان متولی دولتی انیمیشن سعی دارد با مراکز دیگر در این حوزه همچون مرکز انیمیشن صبا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین فعالان این حوزه هم‌افزایی و مشارکت کند.

وی درباره برپایی دوسالانه پویانمایی تهران از سوی کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که قدمت زیادی در تولید، مشارکت و حمایت از انیمیشن دارد و بیش از دو دهه است که جشنواره پویانمایی تهران را برگزار می‌کند. حضور مرکز گسترش در کنار کانون در قالب جشنواره پویانمایی به بهتر برگزار شدن این دوسالانه کمک می‌کند و گمانم این است که اگر ذی‌نفعان این حوزه با یکدیگر مشارکت کنند توان و انگیزه‌هایشان پربارتر می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره پویانمایی تهران حوزه انیمیشن را نیازمند وحدت رویه سیاست‌گذاری دانست و گفت: حمایت ما از جشنواره پویانمایی تهران در این دوره شکل جدی‌تری به خود گرفت و در تمامی بخش‌ها سعی کردیم در کنار برگزارکنندگان این رویداد حضور داشته باشیم چراکه احساس می‌کنیم این جشنواره به بلوغی رسیده است که تمامی اهالی انیمیشن به آن اعتماد دارند و در جهت رشد این حوزه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این مدیر سینمایی اضافه کرد: جشنواره پویانمایی یک جشنواره معتبر و متشخص در حوزه فعالان انیمیشن است. رویدادهای دیگری در این حوزه در کشور برگزار می‌شود، حتی جشنواره‌های سینمایی بخش انیمیشن را هم به عنوان یکی از بخش‌های خود دارند اما جشنواره پویانمایی تهران از نظر اعتبار و گستردگی جامعه مخاطب و جلب اعتماد جامعه انیمیشن در کشور یگانه است.

طباطبایی‌نژاد در پایان عنوان کرد: این یگانگی جشنواره پویانمایی و اعتبار آن تنها در داخل کشور نیست و در سطح بین‌الملل جایگاه ویژه‌ای دارد و در هر دوره شاهد هستیم هنرمندان مطرح و آثار معتبری از سراسر جهان به این رویداد می‌آیند که نشان می‌دهد این جشنواره توانسته است راه خود را به درستی طی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =