کد خبر: 286831
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
«دونده» در جشنواره جهانی فیلم فجر نمایش داده می‌شود

فیلم «دونده» به کارگردانی امیر نادری و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در میان فیلم‌هایی مطرح دهه ۶۰ نمایش داده می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این  فیلم قرار است به همراه «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلسم» اثر داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم مسیحی با حمایت و همکاری فیلم‌خانه ملی ایران آماده نمایش در بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر  شده‌ است.

«دونده» روایت‌گر داستان «امیر»، نوجوان تنها و بی‌سرپرستی است که در یک لنج به گل نشسته زندگی‌اش را به سختی می‌گذراند و حتی قادر به خواندن و نوشتن نیست. او به کشتی، هواپیما، قطار و هر چیزی که او را از آن محیط دور کند علاقه نشان می‌دهد و میل عجیبی به شرکت در مسابقه‌های مختلفی دارد که بچه‌های هم‌سن و سالش ترتیب می‌دهند. عشق به آموختن و عشق به دویدن با میل پیروزی درهم می‌آمیزد و او را به سوی موفقیت در همه عرصه‌ها می‌برد.

فیلم «دونده» ساخته امیر نادری محصول 1363 اولین فیلم ایرانی ساخته شده پس از انقلاب است که با کسب جوایز بین‌المللی توجه جهان را به سینمای نوین ایران جلب کرد.

بخش «نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده» که علاقه‌مندان بسیاری دارد از سه سال پیش به بخش‌های جشنواره افزوده شد و ضمن تعامل با فیلم‌خانه‌ها و آرشیوهای فیلم معتبر ایران و دنیا، در کنار نمایش آثار کلاسیک جهان هر سال تعدادی فیلم ایرانی مرمت شده را هم رونمایی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =