کد خبر: 286852
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
نمایش کتاب‌های کودک ایران در کتاب‌خانه‌ی بین‌المللی ژاپن

۲۰۰ کتاب کودک ایرانی در نمایشگاهی با عنوان «سرزمین شعر و ادب» در کتاب‌خانه‌ی بین‌المللی ادبیات کودکان ژاپن (National Diet Library)به نمایش گذاشته شده است.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۸ اسفند (۵تا۱۹ مارس ۲۰۱۹) در شهر توکیو بر پا شده و در میان کتاب‌های ایرانی به نمایش درآمده ۲۰ عنوان از  کتاب‌های کانون نیز ارایه شده است.

بر اساس این خبر نمایشگاه «سرزمین شعر و ادب» در دوره‌ی دوم نیز از ۳۱ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۹۸ (۲۱ می تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹) برپا می‌شود و به نمایش این آثار می‌پردازد.

بر همین اساس در بخش معرفی این نمایشگاه بر روی سایت رسمی کتاب‌خانه بین‌المللی ادبیات کودکان ژاپن آمده است: این نمایشگاه به مناسبت ۹۰‌امین سالگرد ایجاد ارتباط‌های دیپلماتیک میان ایران و ژاپن برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل سه بخش اصلی «سرزمین شعر و افسانه»، «کتاب کودک در ایران» و «نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک در ایران» است.

هم‌چنین در این نمایشگاه علاوه بر کتاب‌های حوزه‌ی شعر و افسانه که اهمیت ویژه‌ای در فرهنگ ایران دارد، کتاب‌هایی که نویسندگان و تصویرگران آن در حوزه‌ی بین‌المللی نیز موفقیت‌هایی داشته‌اند به نمایش گذاشته ‌شده است.

در عین حال در بروشور این نمایشگاه توضیح مختصری درباره جغرافیای ایران، شاهکارهای ادبی از جمله شاهنامه و داستان‌هایی که بر اساس شعرهای مولانا نوشته شده، فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های آن اشاره شده است و تصویرگران برجسته‌ی ایرانی که جوایز ارزنده‌ی بین‌المللی را به خود اختصاص داده‌اند معرفی شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =