راهیابی «باشگاه آفتاب» از کانون استان قم به مرحله نهایی

سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور ۱۵۰۰۰ باشگاه کتابخوانی از ۱۷۴۶ شهر و روستا و تمامی استان های کشور در حال به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، باشگاه آفتاب با هدایت مربی مرکز شماره ۳ در بین ۱۵۰۰۰ باشگاه کتابخوانی از تمامی استان‌های کشور توانست جزو ۵ تیم برتر کشور شناخته شود.

در این رویداد سالیانه که اجرای آن بین شش تا هشت ماه به طول می‌انجامد در مرحله اول باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حمایت تسهیلگران بزرگسال که در کارگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند با حضور حداقل ۱۲ کودک یا نوجوان تشکیل می‌شود.

اعضای آن باشگاه از تسهیلات خرید کتاب با تخفیف ۵۰ درصد بهره‌مند می‌شوند که هر عضو دست‌کم یک کتاب تهیه می‌کند. اعضای باشگاه کتاب‌هایشان را مبادله می‌کنند و می‌خوانند. سپس درباره کتاب‌ها گفت‌وگو می‌کنند، برای نویسندگان کتاب‌ها، نامه می‌نویسند. درباره کتاب‌ها فیلم‌های موبایلی می‌سازند و بهترین کتاب خوانده شده را با گفت‌وگو و بحث انتخاب و معرفی می‌کنند.
در سومین دوره برگزاری این جام آثار اعضای باشگاه پس از داوری در شهرستان و سپس در مراکز استان ها بر طبق شیوه نامه داوری، از هر استان ۳تا ۵ اثر از هر بخش به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شد که این آثار پس از چند مرحله داوری، ۲۱ باشگاه به عنوان نامزد نهایی و در بخش استمرار ۵ باشگاه را به عنوان نامزد معرفی کردند.

در بین این ۵ باشگاه که استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس و کردستان نیز حضور داشتند باشگاه قم با مربیگری فهیمه مرزبان و با نام باشگاه آفتاب توانسته بود رتبه‌ی چهارم این بخش را از آن خود کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =