همایش ادبی آهنگ بهاران در اراک برگزار شد

در آستانه رویش دوباره بهار و به مناسبت هفته منابع طبیعی همایش ادبی اهنگ بهاران روز پنج شنبه 16 اسفند با همکاری منابع طبیعی و حضور مدیران و مسولان استان و اعضای مراکز فرهنگی هنری اراک ، سنجان ، مهاجران و داود آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی این همایش به همت آفرینش های ادبی استان و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری با حضور صمدی مدیر کل منابع طبیعی ، قناتی رییس اداره منابع طبیعی ، اکبری رییس اداره آموزش ترویج مشارکت مردمی ، گراوند معانت حفاظت و حمایت ، براتی رییس حراست اداره کل ، مرادی معاون فنی ، قنبری مدیر کل کانون و جمعی از مسوولین و اعضای کانون روز پنج شنبه 16 اسفند 1397 در سالن سینمای کانون هم زمان با روز درختکاری برگزار شد.

در ابتدای برنامه جهانبخش قنبری مدیر کل کانون در خصوص این روز گفت:درخت یکی از زیباترین مظاهر خلقت و جلوه ای از تجلیات آفریدگار عالم است.درخت نماد آبادانی و شاخص سبزی و خرمی و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و رفاه مردم و صفا و پاکی طبیعت می باشد.در دین مقدس اسلام، بنابر آیات و روایات و سیره معصومین(ع) می توانیم به نقش و اهمیت این نعمت و موهبت عظیم پروردگار عالم پی ببریم.

وی گفت :حفظ محیط‌زیست وظیفه‌ی حیاتی تک تک افراد جامعه است و تعلل و سهل‌انگاری در قبال آن خسارات جبران‌ناپذیری برای حیات کره زمین و نیز نسل‌های فعلی و آینده را به‌دنبال دارد.

در ادامه شعر خوانی اعضای برگزیده انجمن های ادبی ، قصه گویی محمود محمدی  ، پخش پویا نمایی اعضای کانون با موضوع منابع طبیعی ، برنامه طنز توسط اعضای پسر ، اجرای نمایش قالدی ناقالدی و رشکی و ماستی کار اعضای مرکز فرهنگی هنری داود آباد ، اهدای هدیه به اعضای برگزیده در جشنواره ها و در نهایت کاشت نهال در محوطه کانون برگزار شد .

در پایان باید خاطر نشان کرد که طبیعت مادر ماست هم‌چنان که بقای مادر برای حفظ حیات فرزند ضروری است حفظ طبیعت هم برای حیات بشر ضروری است و امید داریم با اجرای این چنین برنامه هایی در کانون فرهنگ حفاظت از محیط زیست جایگاه ویژه خود را حفظ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =