تشکیل انجمن هنرهای تجسمی در کانون استان قم

با زدن کلید انجمن هنرهای تجسمی، انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم یکی پس از دیگری در حال تشکیل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، به دنبال نشست‌های واحد کارشناسی هنری، نشست تخصصی و تبادل‌تجربه سفال با موضوع خشت، روز چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۰۸ در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

ذبیحی، مربی هنری کانون استان قم در مورد کار روی خشتِ سفال توضیحاتی ارائه دادند و بعد از آن مربیان هنری حاضر در این نشست به ورز دادن گل و قالب‌گیری خشت‌ها پرداختند. سپس هر مربی از طرح‌های موجود، یکی را انتخاب و روی خشت ساخته شده منتقل کردند.

نتیجه‌ی کار این کارگاهِ یک روزه با توجه به ظرافت‌ برجسته‌نگاری نقش روی خشت‌ها به روز بعد و با حضور اعضای انجمن هنرهای تجسمی کانون استان قم انجام شد.

اولین جلسه از انجمن هنرهای تجسمی در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۰۹ در حالی برگزار شد که مربیان هنری بخشی از فعالیت نشست تخصصی و تبادل تجربه سفال را همراه داشتند. این‌بار اما اعضای کانون همراه با مربیان هنری خود در این جلسه حاضر شده بودند تا علاوه بر حضور در کارگاه، کارت‌های عضویت انجمن هنرهای تجسمی را نیز دریافت کنند.

این انجمن با حضور کارشناسان فرهنگی، هنری و ارزیابی، مربیان هنری و اعضای فعال آنها در این رشته آغاز و پس از توضیحاتی کوتاه از زبان مرضیه مقدم‌پور کارشناس هنری استان قم در مورد لزوم تشکیل انجمن‌ها، هدی توسلی را به عنوان مسئول انجمن هنرهای تجسمی استان قم معرفی کرد.

این انجمن به عنوان اولین فعالیت کارگاهی خود، خشت‌های آماده از جلسه قبل را به پایان رساندند و پس از ۳ ساعت تلاش در فضایی صمیمانه و هنری دست به خلق آثار زیبایی زدند و این‌گونه اولین تجربه‌ی اعضا و مربیان در قالب انجمن به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =