هفت همکارهمیشه همراه کانون گیلان تجلیل‌شدند

طی آیینی از تجربه و تلاش‌های هفت همکار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان که به‌تازگی به افتخار بازنشستگی نائل‌آمده‌اند، تجلیل‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این آیین با حضور مدیرکل و جمعی از همکاران ستادی کانون استان گیلان صورت‌گرفت و افزون بر قدردانی از تلاش‌های ماندگار این همکاران، برضرورت بهره‌گیری از تجربه‌های آنان در کشف و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان تاکید شد.

بازنشستگی، تحولی قرین دانایی است

مدیر کل کانون استان گیلان در این آیین، سخنان خود را با اشاره به اثربخشی تلاش تلاش‌گران عرصه‌ی اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی آغازکرد و با بیان‌این که پیشرفت فرهنگی، زیربنای توسعه‌ی همه‌جانبه‌ محسوب‌می‌شود، افزود: صلابت، لازمه‌ی گام‌برداشتن در این مسیر است و فعالیت‌های همکاران کانون، به‌ویژه پیش‌کسوتان این مجموعه‌، در طرح‌ریزی زیربنای فرهنگی کشور و آینده‌سازی برای نسل کودک و نوجوان جلوه‌ای دیگردارد.

اسفندیار ضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی در ادامه با خاطرنشان‌کردن دشواری‌های فعالیت درحوزه‌ی کودک و نوجوان گفت: حرکت در این مسیر، نیازمند بهره‌گیری از تجربه‌های دوران کودکی و جهت‌دهی به این آموخته‌ها در بزرگ‌سالی، برای ایجاد تغییرات پایدار و فرآیندمحور در مخاطبان است.

او برهمین اساس ادامه همراهی همکاران بازنشسته‌ کانون، با این مجموعه‌ی فرهنگی و فراهم‌سازی زمینه‌های بهره‌گیری همکاران جوان از آگاهی‌های آنان را مهم توصیف‌کرد و اظهارداشت: زندگی دوران بازنشستگی تحولی قرین دانایی و پویایی است و این شاخصه‌ می‌تواند در پیش‌برد اهداف کانون و کشف و پرورش هرچه ‌بهتر استعدادهای کودکان و نوجوانان نقش به‌سزایی داشته‌باشد.

این مدیر فرهنگی درعین حال تاکیدی بر ضرورت بهره‌گیری از فرصت‌های زندگی داشت و از همکاران بازنشسته‌ کانون برای سرمایه‌ قرادادن پیشینه‌ی روشن خود در جهت موفقیت افزون‌تر نسل کودک ونوجوان دعوت کرد.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون استان گیلان نیز در این مراسم، ضمن تبریک به همکاران پیش‌کسوت و با تاکید بر ارزش‌مندی تجربه‌ها در عرصه‌ی فرهنگ گفت: استفاده از این  سرمایه‌های معنوی می‌تواند زمینه‌ی تجربه‌اندوزی دیگر همکاران را فراهم‌کند.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان

برپایه این گزارش، صابر فرضی‌زاد، همکار بازنشسته و مربی مسوول پیشین کانون بندرآستارا هم ضمن ارزش‌مند خواندن این مراسم، به موفقیت‌های کانون این شهرستان در زمینه‌های مختلف اشاره و خواستار توجه ویژه به همکاران تاثیرگذار این مجموعه‌ی فرهنگی هنری شد.

صابر فرضی زاد

حورا شفیع‌پورفومنی، دیگر همکار پیش‌کسوت کانون و مربی مسوول قبلی مرکز فرهنگی هنری فومن هم به روند رو به رشد فعالیت‌های کانون این شهرستان در سایه هم‌دلی و هم گرایی تمامی همکاران اشاره و ضمن «فرصت» قلمدادکردن امکان خدمت در عرصه‌ی فرهنگ گفت: صداقت، راستگویی و امانت‌داری، از شاخصه‌های فعالان این حوزه است و در این میان توجه به نسل کودک ونوجوان و انتقال این داشته‌ها به آنان بایستی در دستورکارقرارگیرد.

حورا شفیع پور فومنی

پروانه ماسوری، مربی پیشین کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان لنگرود نیز حضور در کانون را تجربه‌ای لذت‌بخش توصیف و لبخند کودکان به مربیان را بهترین هدیه عنوان‌کرد.

پروانه ماسوری

 ساحره‌پورشاهماری نیز از تجربه‌های شیرین حضور در مراکز فرهنگی هنری لاهیجان و سیاهکل برای حاضران سخن‌گفت  و فراز و فرود را لازمه‌ی فعالیت در عرصه‌ی فرهنگ خواند.

ساحره پورشاهماری

فریباموسوی، که به عنوان مربی فرهنگی، مربی مسوول و کارشناس هنری  در مراکز فرهنگی هنری کانون فعالیت داشته نیز به بیان خاطرات شیرین خود پرداخت و حضور درکانون را زمینه‌ساز ماندگاری دوستی‌ها  دانست.

فریبا موسوی

فاطمه جاوید طبع‌پسند، کارشناس پیشین آموزش و پژوهش کانون استان گیلان هم روزهای حضور در این نهاد فرهنگی را ایامی تکرارنشدنی خواند و صبوری، بخشش و بزرگی را از ثمره‌های حضور در کانون پرورش فکری برشمرد.

لاله آروین نیز از آغاز فعالیت‌ خود به عنوان مربی فرهنگی کانون رودبار، هم‌زمان با زلزله سال ۱۳۶۹ این شهرستان سخن‌به میان آورد و زندگی با کودکان و نوجوانان این دیار و  همراهی خود با گریه‌ها و لبخندهای آنان را برای حاضران روایت‌کرد.

لاله آروین

درعین حال، قدردانی از همکاران بازنشسته و اهدای لوح سپاس مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همکاران، پایان بخش این مراسم در سالن جلسات کانون استان گیلان در رشت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =