طرح امداد فرهنگی 《پیک امید》 در روستاهای سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کانون در راستای اجرای عدالت فرهنگی با حضور در روستاها لبخند و مهربانی را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌برد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، پیک امید با حضور جهادگران فرهنگی از سراسر کشور برای کودکان و نوجوانان استان در حال برگزاری است.
این گروه جهادگران، که ترکیبی از مربیان کتابخانه‌های سیار کشور و همکاران کانون پرورش فکری استان است، فعالیت خود را از بیستم اسفندماه آغاز کرده‌اند و به مدت سه روز در ۹ روستای کشور میزبان کودکان و نوجوانان هستند.
مدیرکل کانون استان در این‌باره گفت: فرزندان این خطه از میهن اسلامی‌مان تشنه‌ی شادی و خدمات فرهنگی هستند و کانون پرورش فکری در راستای عدالت فرهنگی با برنامه‌ریزی و حضور پرنشاط و معنامند در روستاهای دور، لبخند و مهربانی را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌برد.
معصومه هادی در ادامه افزود: در همین رابطه هر روز سه واحد کتابخانه‌ی سیار با حضور مربیان در سه نقطه مستقر هستند و با ارایه‌ی فعالیت‌هایی چون قصه‌گویی، سفال، نمایش خلاق، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، مسلبقه و... به مخاطبان خدمات‌رسانی می‌کنند و تریلی سیار نمایش فیلم هم با حضور در کنار آنان لحظه‌هایی شاد و آموزنده برای کودکان و نوجوانان می‌آفریند.
هادی سپس خاطرنشان کرد: حضور مربیان توانمند و متخصص کانون از استان‌های کردستان، کرمانشاه، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و همدان در کنار مربیان شایسته و خلاق استان این روزها خاطراتی ماندگار از  شور و نشاط ملی را برای کودکان و نوجوانان این دیار رقم می‌زند.
وی در پایان از احداث و تجهیز کتاب‌خانه و اتاق اسباب‌بازی در روستاهای مذکور خبر داد و  عنوان کرد: با توجه به رسالت کانون مبنی بر فراهم‌آوردن زمینه‌ی دوستی با کتاب و کتاب‌خوانی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، تعداد ۵ هزار جلد کتاب و ۳ هزار عدد اسباب‌بازی و وسیله‌ی کمک‌آموزشی، در قالب کتاب‌خانه‌ی عمومی و اتاق اسباب‌بازی، به آنان اهدا خواهد شد.
گفتنی است این گروه از جهادگران در روز نخست حضورشان در استان در روستاهای سرجنگل، کورین و چنگیز موتور حضور یافتند و در ادامه با حضور در میان کودکان و نوجوانان شش روستا در شهرستان‌های زَهَک و هامون به اجرای برنامه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =