فاضل نظری: مربیان، قلب تپنده کانون هستند

مرتضی نظری در آیین ویژه‌ای که با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، فعالیت رسمی خود را به عنوان مدیر کل کانون استان تهران آغاز کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری مدیرعامل کانون در این آیین از خدمات ۵ ساله محمود سلیمانی‌کاریزمه مدیرکل سابق قدردانی کرد و در سخنانی گفت: مربیان، قلب تپنده و ارزشمندترین سرمایه‌های سازمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و باید انگیزه‌های آنان برای فعالیت در مراکز کانون افزایش پیدا کند.

فاضل نظری گفت: این تصور که ساختمان و امکانات و مراکز، سرمایه ماست تصور دقیقی نیست چرا که همه آن‌ها قابل جبران و بازگشت است اما ما باید به مربیان‌مان به عنوان کسانی که در سال‌های خدمت خود تجربه‌هایی ارزشمند را اندوخته‌ و روش‌های تعامل با کودکان و نوجوانان را به‌خوبی آموخته‌اند نگاه کنیم.

رییس هیات مدیره کانون به علاقه برخی از مربیان برای انتقال از مراکز به ستاد اشاره کرد و افزود: ما باید این‌قدر جذابیت فعالیت در کتاب‌خانه‌ها را افزایش دهیم که علاقه برای انتقال از ستاد به صف افزایش پیدا کند.

نظری از فرهنگ سازمانی کانون به عنوان فرهنگی متعالی یاد کرد و گفت: شاید کسانی که در کانون نیستند نتوانند به حقیقتِ این فرهنگ سازمانی و فضای خانوادگی، لطیف و پاک کانون پی‌ببرند، البته این فرهنگ باید تقویت شود.

وی همچنین از مدیران کانون خواست که شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که به گفته او جایی که نور نمی‌تابد، از دیدرس دور می‌ماند و غبار جمع می‌شود.

نظری در این زمینه گفت: باید تصمیم‌ها در اتاق‌های شیشه‌ای گرفته شود و تلاش کنیم که به سوال‌های همکاران پاسخ دهیم، بسیاری از سوتفاهم‌ها نشات گرفته از ندانستن است.

مدیرعامل کانون انتخاب مرتضی نظری را به عنوان یک مدیرکل جوان برای استان تهران، نتیجه «راهبرد»ی ضروری برای آینده کانون دانست و گفت: انتخاب مدیران جوان - در دوره‌ای که سرعت تغییر پدیده‌ها بسیار زیاد است - مساله‌ای ضروری به شمار می‌رود.

رییس هیات مدیره کانون با اشاره به شباهت نام خانوادگی خود با مدیرکل جدید کانون استان تهران بر ضرورت عدم دخالت ملاک‌هایی چون گرایش‌های سیاسی یا نسبت‌های فامیلی در انتصابات گفت: از باب «اتقوا مواضع التهم» حتی اگر مدیر شایسته‌ای باشد که نسبت فامیلی با مدیران ارشد داشته باشد، نباید از آن‌ها استفاده کرد و باید به دنبال افراد شایسته دیگری بود.

در این آیین مرتضی نظری مدیرکل جدید کانون استان تهران در سخنانی اظهار امیدواری کرد در مسیر پیش رو شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی هنری کانون استان تهران باشیم.

او با بیان این‌که کانون این استان در مسیر راهبردهای اعلام شده ده‌گانه مدیرعامل حرکت خواهد کرد، یادآور شد: موفقیت‌های بزرگ با مرور روش‌های گذشته در کنار پاسداشت تجربه‌های خوب و استفاده از ایده‌ها و رویکردهای نوین به‌دست می‌آید.

وی نیز مربیان را نقطه اصلی ارتباط کانون با مخاطبان دانست و بر ضرورت تقویت حوزه مربیان تاکید کرد و در عین حال گفت: هیچ اقدامی در کانون بدون مشورت با کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه و دانشگاهیان انجام نخواهد شد.

مدیرکل کانون استان تهران در همین حال، گسترش ارتباط و استفاده از تمامی ظرفیت‌های کالبدی، بودجه‌ای و حمایت‌های مادی و معنوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان تهران و شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی را در مسیر پیش‌رو ضروری دانست و گفت: در این زمینه تلاش بیش‌تری انجام خواهد شد.

محمود سلیمانی‌کاریزمه مدیرکل سابق نیز در سخنانی، استفاده از خرد جمعی در کانون را یکی از عوامل ایجاد انگیزه و خودباوری در همکاران این مجموعه فرهنگی دانست.

وی در ادامه تغییرهایی را که از این پس با هدف ارتقا سطح کیفی کار در این حوزه رخ می‌دهد سبب خرسندی خود اعلام و از مسئولان، مدیران، معاونان کانون، مربیان و کارشناسان کانون استان تهران به سبب فراهم آوردن فضایی مناسب برای پرورش کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

گفتنی است مرتضی نظری مدیرکل جدید کانون استان تهران پیش از این رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و مشاور وزیر در امور مطالعات اجتماعی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =