کد خبر: 286941
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
سفر پیک امید کانون به روستاهای سیستان و بلوچستان

خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان کشور وظیفه اصلی کانون پرورش فکری است و طرح امداد فرهنگی با عنوان «پیک امید» با این هدف اجرا شده تا کودکانی که دسترسی به مراکز کانون ندارند، مربیان و امکانات کانون به سراغ آن‌ها برود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری مرحله اول طرح امداد فرهنگی گفت: هدف ما خدمت‌رسانی به کودکان مناطق کم‌برخوردار کشور است و مرحله نخست این طرح با مشارکت داوطلبانه و جهادی مربیان سیار کانون از استان‌های مختلف کشور در روستاهای سیستان و بلوچستان برگزار شد. در این طرح بسیج کانون مشارکت فعال داشت و اداره کل کانون سیستان و بلوچستان نیز با بسیج امکانات و نیروها به صورت گسترده حضور داشت. همچنین تماشاخانه سیار کانون نیز با حمایت معاونت تولید راهی این استان شد.

معاون فرهنگی کانون اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح 9 روستای استان سیستان و بلوچستان با هماهنگی مدیران کل استان‌های کانون انتخاب شدند و گروه‌های امداد فرهنگی با اعزام به روستاها نسبت به ترویج و معرفی کتاب‌های کودکان و نوجوانان، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه‌های هنری از جمله کاردستی، سفالگری، اوریگامی و بازی‌های گروهی، نمایش فیلم و انیمیشن اقدام کردند.

زمردیان خاطرنشان کرد: در این اقدام جهادی مربیان کانون در هر روستا نسبت به ایجاد یک کتابخانه روستایی کوچک اقدام کردند و از سوی کانون هم، کتاب، اسباب‌بازی و سرگرمی، لوازم‌التحریر به کودکان و نوجوانان اهدا و با غذای گرم از بچه‌ها پذیرایی شد.

وی گفت: این طرح طی سال آتی با توجه به استقبالی که از سوی مربیان داوطلب و همچنین فعالان فرهنگی به عمل آمده است، تداوم خواهد داشت و پیک امید به سایر استان‌ها و مناطق کم‌برخوردار اعزام خواهد شد.

گفتنی است «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو روز گذشته با حضور در روستاهای مستیخون، محلی‌آباد، علی‌آخوند، دولت‌آباد، سدکی، کوشک‌علیا و... به ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =