رفتار بیش از گفتار، تأثیرپذیر است

مدیرکل کانون استان سمنان در نشست هم‌اندیشی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری بر تأثیر رفتار بیش از گفتار تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین نشست هم‌اندیشی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چهارشنبه ۲۲ اسفندماه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری سمنان برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان و قدردانی از تلاش یک‌ساله آنها، خود را خادم مربیان و جزیی از خانواده آنها دانست و گفت: امروز کودکان و نوجوانان در مسیری هستند که با توجه به فضای فرهنگی کشور، مهارت‌آموزی کار بسیار مهمی است.

خدابخشی در ادامه افزود: مربیان و مجموعه فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بایست این کودکان و نوجوانان را به سمت و سویی سوق دهند که در بحران‌های احتمالی آینده چه فردی و چه اجتماعی، خودشان را مقاوم کنند.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده وقتی بخواهیم این قشر از جامعه را متخلق به اخلاق پسندیده کنیم، اخلاقی که همه‌ی مبادی رفتاری را در برمی‌گیرد گام نخست این است که خود ما اعم از مدیران، کارشناسان و خاصه مربیان، متخلق به اخلاق پسندیده باشیم تا بتوانیم بر جامعه تأثیرگذار باشیم.

خدابخشی اضافه کرد: آنچه در فرهنگ جامعه ما اتفاق افتاده، خواسته یا ناخواسته این است که بسیاری از مواقع می‌خواهیم امری را در تعلیم و تربیت اعمال کنیم؛ اما به‌عنوان متصدیان امور، خود متخلق به آن رفتار نیستیم.

مدیرکل کانون استان سمنان با بیان این‌که بایست با نگاه فرهنگی به همه‌چیز نگریست، گفت: رفتار مربیان در تمام موارد باید فرهنگی باشد؛ یعنی با صفات و اخلاق پسندیده همراه باشد و اگر بخواهیم دغدغه‌ها بیش‌تر و انگیزه‌ها کم‌تر نشود باید خود در رفتار متصف به صفات الهی باشیم.  

توجه به فرآیند مادی و معنوی مربیان در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد

خدابخشی هم‌چنین با بیان این‌که نگاه ستاد مرکزی، اجتماع‌سازی و هم‌دما شدن کارکنان با یکدیگر است، گفت: فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری دانشمندی است که علم توأم با عمل و اخلاق در ایشان پیداست و توصیه‌های انسانی و اخلاقی دارد.

وی در ادامه افزود: محتوای گفتار و رفتار در کانون استان نیز بایست هماهنگ و دارای یک ریتم باشد و مربیان صداقت را پیشه‌ی کار خود قرار داده و با یکدیگر صادقانه و با خلق حسنه، رفتار و عمل نمایند.

خدابخشی با توضیح این‌که مربیان، متولی شخصیت‌سازی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در این دوره سنی روی دهد اگر عمیق باشد اثرگذاری آن برای همیشه هست، این‌که در جامعه ما پرخاشگری، کم‌صبری، بی‌حوصلگی، افسردگی و خیلی اتفاقات دیگر که در شرایط سخت جامعه گریبانگیر آن هستیم و می‌بینید که سخت قابل تغییر است، بی‌شک ماندگاری این اتفاق از دوره کودکی و نوجوانی صورت‌گرفته و پایداری‌ این قبیل اتفاقات در این دوره سنی، بسیار بالا است.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان با بیان این‌که آنچه به کانون ثمره می‌بخشد رفتار و فعالیتی است که مربیان انجام می‌دهند و توجه به فرآیند مادی و معنوی مربیان در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد از مربیان خواست تا به‌عنوان یک خانواده هم‌دل با هم‌افزایی و انگیزه بیش از گذشته، فعالیت‌ها را در سال جدید آغاز کنند.

گفتنی است؛ در ادامه مربیان به بیان خواسته‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند و درخصوص رسیدگی به امور رفاهی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی، پرداخت حقوق و مزایا، نیازسنجی مربیان و تجهیز مراکز فرهنگی‌هنری، بحث و گفت‌وگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =