کد خبر: 286973
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
بازدید 342
پیشواز نوروز در مراکز کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع به پیشواز نوروز و بهار رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در آستانه سال جدید و فرارسیدن عید نوروز،حال و هوای مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین هم بهاری شده است.

مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو، در استقبال از عید نوروز، کارگاه نقاشی«ماهی قرمز من» را برای 35 عضو پسر طرح کانون مدرسه برگزار کرد، این مرکز، هم‌‍چنین برای 17 عضو نوجوان پسر کارگاه نقاشی«سفره هفت سین» را همراه با بحث آزاد درباره «دوست‌داشتنی‌های من در نوروز» برگزار کرد.

این مرکز برای 16 عضو دختر کودک و نوجوان هم کارگاه کاردستی‌های نوروزی برگزار کرد.

برگزاری کارگاه شعرخوانی با موضوع بهار، معرفی اجزای هفت سین و آشنایی با مفهوم و فلسفه‌ی حضور آنها در هفت سین، از دیگر فعالیت‌هایی بود که در آستانه عید نوروز در این مرکز اجرا شد.

این مرکز هم‌چنین برای 25 نفر  از اعضای کودک و نوجوان پسر خود  کارگاهی عیدانه برگزار کرد. در این کارگاه،  بچه ها تخم مرغ‌های سفالی خود را رنگ آمیزی کرده و طرح های بهاری روی آن کشیدند.  در پایان نمایشگاه کوچکی از این تخم مرغ ها در مرکز برپا شد.

مرکز فرهنگی و هنری الوند هم با همکاری با همکاری اداره میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرداری الوند ، «شادپیمایی پیشواز بهار» را برای بچه‌های این شهر برگزار کرد.

اجرای پرنشاط حاجی فیروز، اجرای موسیقی محلی زنده، فروش آش به نفع کودکان نیازمند و برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی، پاک‌سازی نمادین طبیعت از برنامه‌های این مراسم بود که با حضور معاون فرماندار شهرستان البرز«قاسم سلیمانی»و شمار دیگری از مسوولان این شهرستان در کنار بیش از 250 نفر از مردم و نمایندگان هیات بازی‌های بومی –محلی استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =