دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل کانون خراسان شمالی با خانواده زوج ایثارگر

به مناسبت روز بزرگ‌داشت شهدا، مدیرکل کانون به همراه جمعی از کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی به دیدار زوج ایثارگر رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کاون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، مدیر کل کانون همراه جمعی از کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی میهمان خانواده پوستین‌چی زوج ایثارگر بودند.

نشستن در پای صحبت و گوش سپردن به خاطرات علی اکبر پوستین‌چی و همسرشان زهرا مزینی، زوج ایثارگری که در سخت ترین شرایط و به صورت داوطلبانه در شهرهای بانه و سنندج استان کردستان ادای دین کردند، بسیار آموزنده، تحسین برانگیز و شنیدنی بود.

علی اکبر پوستین‌چی به عنوان مسئول آموزش و پرورش شهرستان های بانه و سنندج، در توضیح علت حضورشان در این مناطق بیان داشت: امام خمینی(ره) روی نیروهای مردمی واقعا حساب می کرد و هر جا لازم بود مردم را بسیج کند، چنان می کرد. ایشان در سال‌های ۶۰ و ۶۱ با ارسال دعوت نامه ای به سازمان آموزش و پرورش، از تمامی داوطلبان و مسئولین فعال در نشر معارف اسلامی و انقلابی و فعالان فرهنگی خواستند که ادامه فعالیت‌های خود را در  شهرهای بانه و سنندج استان کردستان تداوم بخشند.

پوستین‌چی همچنین اظهار داشت: بخش از زندگی ایرانی‌ها را جنگ و حال و هوای آن دوران تشکیل می دهد، در این میان کردستان به واسطه ی قرار گرفتن در مرز ایران و عراق، از مصائب و آوارگی های بیشتری برخوردار بوده است و تعداد شهدا و جانبازان آن، گواه مصیبت‌های انسانی در طول ۸ سال دفاع مقدس بوده است که بیشتر سنگینی آن بر دوش مردمان بانه است.

وی اشاره داشت: ما در چنین شرایطی به عنوان مسئول ارزشیابی و مسئول آموزش و پرورش شهرستان بانه همراه با همسر خود که رابط بین اداره آموزش و پرورش و بومی های مهاجر بود، حضورداشتیم.

همچنین ایشان در بخشی از خاطرات خود نقل کرد: بمباران ۱۵ خردادبانه مثل یک کابوس بود، ما به همراه پسر یکساله ی خود و همراه با مردم در پارک شهر برای سخنرانی جمع شده بودیم که بمباران شروع شد و به قدری این لحظه غافلگیرکننده بود که تا لحظه ی انفجار اولین بمب، کسی از حمله ی هوایی خبردار نشده بود. به همین خاطر شمار شهدا خیلی زیاد شد و همه اطراف پارک پر از اجساد کشته ها بود و حتی حوض وسط پارک رنگ خون گرفته بود. 

در پایان، منیر صادقی مدیرکل ضمن تقدیر از جانفشانی ها و فداکاری هایشان در طول دفاع مقدس، برایشان آرزوی سلامتی و بهروزی را داشته و هدیه ای را به نشانه قدردانی و یادبود تقدیم این زوج ایثارگر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =