سینمای مستند راه رسیدن و دست یافتن به واقعیت‌های موجود در جهان است

آخرین نشست فیلم‌سازان نوجوان کانون در سال جاری با حضور مسعود زارعیان مستندساز مطرح کشورمان در مرکز فرهنگی هنری شماره۵ کانون مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز آفرینش‌های هنری استان روز پنج‌شنبه ۲۳اسفندماه ۱۳۹۷ میزبان اعضای نوجوان انجمن فیلم‌سازان و جمعی از مربیان علاقه‌مند به این حوزه بود.

مسعود زارعیان کارگردان «شما که غریبه نیستید» در این نشست به مولفه‌های سینمای مستند پرداخت و گفت: سینما یک هنر است و ما می‌توانیم برای بیان سخت‌ترین مضامین و دشوارترین محتواها از هنر سینما و تکنیک‌های آن کمک بگیریم.

این مستندساز مطرح کشورمان در خصوص برخی از فاکتورها در ساخت فیلم مستند اشاره کرد و گفت: در فیلم مستند باید از برخی فاکتورها که احساس حضور در محل واقعه را غنی می‌سازد استفاده کنیم. به عنوان مثال ما با فیلم‌برداری در محل، تعقیب ماجرا، صحبت گزارش‌گر رو به دوربین و مصاحبه با شاهدان یا افراد درگیر ماجرا می‌توانیم حس در محل واقعه بودن را به خوبی ایجاد می‌کنیم و با این شگردها، واقع‌گرایی را برای بیننده کاملا آشکار سازیم.

زارعیان به خاصیت ویژه فیلم مستند تاکید کرد و گفت: مستندساز به جای کار در دنیای خیالی با قوانین و قراردهای متفاوت، ترجیح می‌دهد در محدوده‌ دنیای واقعی- تاریخی به کار خود بپردازد.

کارگردان مستند «مرهم» ضمن اهدای یادبود به تک‌تک اعضای انجمن فیلم‌سازان نوجوان کانون، از آن‌ها خواست برای مرور مطالب و گشایش دریچه‌ای به سوی دنیای مستند، از تعطیلات نوروز به عنوان یک فرصت بهره برده و فیلم مستند کوتاه با تلفن همراه خود بسازند و به دو عنصر مهم جذابیت سوژه و غافلگیری مخاطب توجه ویژه داشته باشند.  

گفتنی است فیلم‌های مستند ساخته‌ شده توسط اعضای انجمن در اولین انجمن فیلم‌سازان نوجوان کانون که پایان فروردین‌ماه۱۳۹۸ برگزار خواهد شد نمایش و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انجمن فیلم‌سازی یکی از فعال‌ترین و محبوب‌ترین انجمن‌های هنری کانون خراسان رضوی در سال ۱۳۹۷ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =