مراکز کانون عید تا عید مهمان مدارس روستایی استان خراسان شمالی بودند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با همراهی مراکزثابت و سیار استان، از عید انقلاب تا عید نوروز، به بیش از 45 مدرسه محروم استان،کتاب اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی،از عید انقلاب تا عید نوروز، بسته های اهدایی کتاب کانون پرورش فکری، جهت تجهیز کتابخانه های مدارس روستایی و عشایری استان به این مدارس اختصاص یافت.

امسال در طرح عیدتاعید کانون، 45 مدرسه روستایی محروم و عشایری از شهرستان های بجنورد، شیروان ،اسفراین، فاروج، مانه و سملقان، رازو جرگلان، گرمه و جاجرم با معرفی اداره کل آموزش و پرورش استان، از این طرح بهره مند شدند و هر مدرسه به طور میانگین 100 عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری، دریافت کرد.

مجتبی کلانتریان مربی سیار روستایی اسفراین با اعلام این که این طرح در مدارس روستاهای سارمران، چاربرج، زاری‌چشمه و فتح آباد اجرا شد گفت: در مجموع  1000 جلد کتاب به دانش آموزان این روستاها هدیه داده شد.

وی  کتاب و کتابخوانی را یکی از فعالیت های محوری کانون عنوان کرد و گفت : طرح اهدای کتاب به دانش آموزان روستا با هدف ترویج کتاب و کتاب خوانی صورت میگیرد و مکمل فعالیت مراکز سیار روستایی است.

هادی واحدی مربی سیار روستایی غلامان نیز که برنامه طرح عیدانه کتاب را در مدارس ابتدایی شهید بیگلری روستای سوخسو انقلاب و نرجس روستای تازه قلعه در دستور کار خود داشت، گفت: مدیر، دانش آموزان، اعضا انجمن اولیا و اهالی روستای این مدارس، استقبال گرمی از این طرح داشته و از اینکه مدرسه آنها به کتابخانه تجهیز شده است، ابراز خوشحالی کردند.

زهره عباس آبادی مربی مسئول مرکز شماره یک اسفراین نیز با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از این طرح، اظهار داشت کتاب و کتابخوانی  بین دانش آموزان روستایی علی رغم کمبود کتاب امیدوار کننده است و طرح های اینچنینی می تواند این روند را تسریع کند.

گفتنی است در حاشیه اجرای این طرح  دو کتابخانه که با استفاده از کتابهای کانون تجهیز شده بود در اسفراین افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =