باید فرصت کودکی کردن را به همه کودکان بدهیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرارسیدن عید نوروز به همت شهرداری مشهد و با مشارکت کانون در روز چهارشنبه۲۹اسفندماه ۱۳۹۷، جشنی با حضور کودکان کار در محل فرهنگسرای غدیر برگزار شد.

ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون با حضور در این مراسم کودکی کردن را حق همه کودکان دانست و گفت: کودکان کار، خیلی زود در شرایط سخت کار و خشونت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند در حالی‌ که آن‌ها هم چون دیگر هم سن و سالان خود نیازمند به داشتن دنیای زیبای کودکی هستند، لذا در روز پایانی سال تصمیم گرفتیم با حضور هنرمندان و اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی فرصت تجربه یک روز خوب را به آن‌ها بدهیم و برای ثبت یک خاطره خوش در ذهنشان تلاش کردیم.

مدیرکل کانون در ادامه، بودن در کنار بچه‌های کار را در شب سال تحویل با همراهی شهرداری و با حضور ناصر ضمیری کارگردان نام‌آشنای کشورمان و امیر و آرش بیات هنرمندان ملی شهر که آهنگسازی و تنظیم آلبوم «ماه و ماهی‌ «را در کارنامه هنری خود دارند، به فال نیک گرفت و گفت: در این شب به یادماندنی این بچه‌های پر شور و بااستعداد علیرغم محدودیت‌های فراوانی که دارند در حضور هنرمندان در زمینه سینما و موسیقی توانایی‌های خود را به خوبی بروز دادند و برادران بیات ضمن هدایت و کشف استعدادهای نهفته این کودکان، توصیه‌هایی به آنان کردند.

آرش بیات ضمن تشکر از مدیرکل کانون که اسباب حضور وی را در این مراسم فراهم آورده بود گفت: آن‌چه در این جمع برایم جالب و قابل تأمل بود استعداد فوق‌العاده و جسارت این بچه‌ها در بازیگری بود که شاید بتوان آن را به شرایط خاص زندگی‌شان مرتبط دانست. این مراسم‌ها و برنامه‌ها قطعاً درمانی برای مشکل کودکان کار نیست اما یقین دارم خلق این ساعات و لحظات شاد برای آنان هم‌چون مسکنی موثر بر درد آن‌ها خواهد بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =