کد خبر: 287094
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
بازدید 370
کودکان را با محبت، پرورش دهید

نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان کانون پرورش فکری استان سمنان بر پرورش کودکان با محبت و مهربانی، تأکید کرد.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به همراه جمعی از کارکنان در ششمین‌روز از فروردین‌ماه ۱۳۹۸ با آیت‌اله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه سمنان در این دیدار با تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و بهروزی برای تمام مسلمانان جهان، اظهار داشت: کانون پرورش فکری، زمینه‌ساز پرورش خوبی و کارهای نیک در کودکان است.

آیت‌اله شاهچراغی با اشاره به تأکید اسلام و رفتار نیک پیامبر(ص) به‌ویژه با کودکان، گفت: پرورش کودکان، امری بسیار مهم و مفید است و آنها، نیاز به محبت و تشویق دارند و بی‌شک این‌گونه رفتارها در تربیت و روحیه کودکان، بسیار اثرگذار است.

امام جمعه سمنان در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود از نخستین برخورد آموزگارش به نیکی یاد کرد و گفت: تلاش شود تمامی فعالیت‌ها رنگ خدایی و دینی داشته باشد و نگاه خدا در برنامه‌های کودک و نوجوان، احساس شود.

آیت‌اله شاهچراغی در پایان با بیان اینکه کودکان و نوجوانان، سرمایه‌های فاخر و نفیس و با ارزش جامعه هستند و هیچ‌وقت خدماتی را که به آنها ارائه می‌شود فراموش نمی‌کنند، از مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری خواست تا با بهره‌گیری از ابیات شاعران برجسته‌ای مانند سعدی، حافظ و مولوی، آنها را در فعالیت‌های خود حفظ کنند.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو در تأیید سخنان آیت‌اله شاهچراغی مبنی بر پرورش حس دینی در مخاطبان کودک و نوجوان با ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کارکنان و مربیان، گفت: برای شخصیت‌سازی در کودکان و نوجوانان بایست دارای خصایص و ویژگی‌های مثبت بود؛ چراکه در غیر این‌صورت، فرآیند اصلی فعالیت‌ها، دچار خلل و آسیب می‌شود.

وی در ادامه افزود: به همت مربیان کانون پرورش فکری، طرح «عید و کتاب» به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه، تقویت مهارت‌های نوشتاری، مهارت‌های گفتاری و انتقال غیر مستقیم پیام‌های تربیتی از طریق داستان، ۳ تا ۱۲ فروردین در سالن وحدت سمنان اجرا و در پایان فعالیت‌ها برای تشویق بیشتر اعضا به مطالعه، یک جلد کتاب به آن‌ها هدیه داده می‌شود.

خدابخشی هم‌چنین اظهار داشت: مربیان کانون پرورش فکری استان سمنان، همگام و همراه با مربیان چهار استان‌ مازندران، خراسان شمالی، اردبیل و تهران، با حضور داوطلبانه در طرح کاروان پیک امید(امداد فرهنگی) راهی مناطق سیل‌زده گلستان و آق‌قلا شدند و برای کودکان و نوجوانان به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی پرداختند.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان یادآور شد: امیدواریم با کار در عرصه‌ی تعلیم و تربیت و مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان بتوانیم تا اندازه‌ای مؤثر باشیم.

گفتنی است؛ مربیان ۲۳ مرکز فرهنگی‌هنری اعم از ثابت، پستی، سیار شهری و روستایی کانون پرورش فکری استان سمنان در طول سال به بیش از ۴۰ هزار کودک و نوجوان، خدمات فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی ارائه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =