حس زیبایی‌شناسی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم

مدیرکل آفرینش های فرهنگی هنری کانون گفت: باید حس زیبایی شناسی را در کودکان و نوجوانان تقویت کنیم که جهان را زیبا ببنند و زیبا بیندیشند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه وبویراحمد سودابه امینی در بازدید از مراکز فرهنگی هنری این استان افزود: حس زیبایی شناسی را باید در کودکان و نوجوانان بیدار کنیم، نوجوانان باید زیبایی‌ها را حس کند و ببیند. وقتی کودک و نوجوان عاشق طبیعت شد و در عمق وجودش طبیعت را دوست داشت، آن موقع در حفظ هر چه بیشتر محیط زیست می کوشد.

وی گفت:ایجاد تغییر نگرش و برداشت نسبت به درک و آفرینش هنری و زیبایی شناختی یک اصل مهم در برنامه‌ریزی پرورش درک هنری در کودکان است.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:آموزش هنر و رشته‌های مختلف هنری و برنامه‌ریزی دقیق برای این امر از مهم‌ترین ویژگی‌های آموزش کیفی محسوب می‌شود، چرا که روح و روان کودک و نوجوان نیز باید از همه جهات مورد پرورش و تعالی قرار بگیرد و یکی از ابزارهای تعالی‌بخش روح انسانی هنر است.

این مسوول فضای محیط، نوع برخورد، سواد، شخصیت و حتی پوشش مربیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را بسیار مهم دانست و گفت: اکثر اعضای کانون ارتباط پیوسته خود را تا دوران نوجوانی با این نهاد دارند.

وی انتقال غیرمستقیم مفاهیم با شیوه‌های خلاق و به روش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی را از ویژگی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد.

امینی به آموزش هنرهای بومی سنتی به نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های بومی سنتی موجب ایجاد زمینه جهت جذب نوجوان پسر  خواهد شد.
وی گفت: مشارکت مربیان سیار روستایی با بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی موجب جذب عضو و تسریع در روند مکاتبات توسط اعضای روستایی آفرینش‌های ادبی خواهد شد.

تحلیل وضعیت نیروی انسانی در مراکز فرهنگی هنری، خلاهای آموزشی در زمینه‌های فرهنگی هنری و ادبی، برگزاری دوره‌های آموزشی جهت بهبود ارتقاء توان تخصصی مربیان و کارشناسان و استفاده از تخصص مربیان و کارشناسان استان‌های همجوار از مباحث مطرح شده در این بازدید بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =