امداد فرهنگی«پیک امید» به کودکان سیل‌زده استان گلستان

به‌دنبال وقوع سیل در استان گلستان، مربیان کتاب‌خانه‌های سیار کانون پرورش فکری استان‌اردبیل در طرح امداد فرهنگی «پیک امید»، باهدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان همراه با استان‌های کرمانشاه، مازندران، خراسان شمالی و سمنان با حضور در مناطق سیل‌زده به اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و برنامه‌های شاد پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیرکل استان، ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان سیل اخیر در استان‌های گلستان و فارس گفت: کانون استان همراه با دیگر آحاد جامعه، همدرد با ملت ایران اسلامی و خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از حوادث اخیر است و در این راستا جزو استان‌هایی بود که با همراهی پیک امداد فرهنگی کشور در مناطق سیل‌زده حضور یافت و به اجرای فعالیت‌های ویژه فرهنگی هنری و برنامه‌های شاد پرداخت.

احدزاده با تشریح فعالیت‌های کانون استان در ایام نوروز، ادامه داد: کانون استان آمادگی دارد گروه امداد فرهنگی کانون کشور را در استان‌ها و مناطقی که نیاز احساس می‌شود و به‌خصوص مناطق آسیب‌دیده از حوادث طبیعی همراهی کند.

مدیرکل کانون استان در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به سال «رونق تولید» افزود: در ترویج فرهنگ استفاده از تولید ملی که درنهایت منجر به رونق تولید در کشور می‌شود، پیشگام خواهیم بود و تحقق منویات مقام معظم رهبری مهم‌ترین راهکار و نقش کلیدی در پاسخگویی به فشارها و تحریم‌ها است.

وی ضمن گرامیداشت ۱۲ فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی، با اشاره به فعال بودن مراکز کانون استان در ایام نوروز، اظهار کرد: مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه سیار روستایی استان در حال ارائه‌ی خدمات فرهنگی هنری و کتاب رسانی به کودکان و نوجوانان مسافر و گردشگر هستند و از طرفی هم با ستاد خدمات سفر استان در همین راستا همکاری‌های نزدیک داریم.

احدزاده افزود: همان‌طور که در مصاحبه رادیویی دهم فروردین به این موضوع پرداخته شد، طرح این موضوع مهم که سلسله صفویه عامل وحدت مذهبی و جغرافیایی در کشورمان بوده و بنیان‌گذار این خاندان دوران رشد و تکوین شخصیتی و نیز تاج‌گذاری‌اش در سن کودکی و نوجوانی اتفاق افتاده، به‌عنوان مهم‌ترین مبحث تاریخی و فرهنگی می‌تواند در قالب فعالیت‌های مهم به نسل کودک و نوجوان تبیین شود.

او با تأکید بر الگوسازی شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخی کشور، خاطرنشان کرد: تبیین و بازگویی هویت درخشان و تاریخی اردبیل به‌عنوان خاستگاه خاندان صفویه به نسل کودک و نوجوان در برنامه‌های کانون استان پررنگ‌تر خواهد شد و از مسئولان استان نیز خواسته‌شده مراسم گرامیداشت روز اردبیل که هم‌زمان با تولد شاه اسماعیل صفوی است با همکاری اعضای کودک و نوجوان کانون صورت پذیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =