کد خبر: 287176
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
بازدید 792
مرکز کانون پلدختر در سیل

سیل اخیرخسارتهای زیادی به مناطق مختلف لرستان وارد کرد که در این میان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پلدختر دچار آسیب‌های شدیدی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان، در روز 12 فروردین شهرهای مختلف استان لرستان با جاری شدن سیل دچارخسارت‌های زیادی شدند که در این میان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پلدختر نیز دچار آسیب‌های شدیدی شد در این سیل بیش از 5000 خانه در این شهرستان و توابع آن آسیب دید.

براساس این گزارش, باجاری شدن سیل در شهر پلدختر به منازل و تاسیسات زیربنایی این شهر آسیب‌های جدی وارد شد و راه‌های ارتباطی معمولان و پلدختر و روستاهای اطراف قطع شدن و دسترسی به این مناطق با بالگرد صورت گرفت.

مرکز فرهنگی هنری پلدختر درغرب این شهرستان با ورود آب و گل ولای به پارک مجاور و درون مرکز موجب شد تا همه کتاب‌ها و تجهیزات مرکز از بین بروند.

محمدجواد محمدی مدیرکل کانون لرستان در این خصوص گفت: با هماهنگی‌هایی که با ستاد بحران استان صورت گرفت، امروز گروهی از امدادرسانان وب سیجیان برای خارج کردن گل و لای از مرکز و بازکردن راه ورودی دراین مکان مستقر شدند.

مدیرکل کانون لرستان افزود: با تشکیل جلسات شورای فرهنگی در کانون استان و هماهنگی با ستاد بحران وا ستانداری، قرار است طی روزهای آینده با بازشدن راه‌های ارتباطی با شهرها و روستاهای سیل‌زده، دو گروه 14 نفره کاروان شادی (امداد فرهنگی) کانون پرورش فکری با کتابخانه‌های سیار، در روزهای سه‌شنبه تا جمعه در شهرهای معمولان و پلدختر، رومشگان و روستای بابازید و همزمان در شهر دوره چگنی و روستاهای اطراف و روستاهای بخش شاهیوند و شهر نورآباد، برای امدادرسانی به کودکان و نوجوانان به این شهرها بروند.

محمدی اظها رداشت: با همدلی همکاران و تعدادی از خیرین، تعداد زیادی بسته فرهنگی شامل نوشت افزار و... و البسه وم واد غذایی خشک آماده شده است که قرار است توسط کتابخانه‌های سیار به این مناطق ارسال شوند.

گفتنی است: نام شهر پلدختر از نام پل بزرگ و محکمی که از روزگار ساسانیان به جا مانده گرفته شده‌ است. هم‌اکنون ستون‌های تخریب شده از این پل که بر روی رودخانه زده شده قابل رویت بوده و کنگره آن که جاده سراسری از زیر آن رد می‌شود همچنان پا بر جاست.

شهر پلدختر در دامنه کوه مَله، از رشته کوه زاگرس واقع شده‌است. شهر پلدختر در در 120 کیلومتری جنوب شهرخرم آباد قرار داردپلدختر در تابستان دارای آب و هوایی گرم و در زمستان معتدل و نسبتاً سرد است. جمعیت شهرستان پلدختر (با روستاها و بخش‌های تابعه) ۷۴هزار نفر برآورد شده‌ است جمعیت شهر پلدختر نزدیک به ۳۲هزار نفر است و شهر معمولان در 60 کیلومتری جنوب شهر خرم آباد با جمعیت بیش از 22100 نفر واقع شده که در سیل اخیر به تعداد زیادی از روستاها و مناطق مسکونی، جاده‌ها، پل‌ها، زمین‌های کشاورزی و... خسارات زیادی وارد شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =