پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۳۹۸ در کانون سمنان

نخستین جلسه اعضای شورای فرهنگی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان با موضوع پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۳۹۸، برگزار شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین جلسه شورای فرهنگی پیرامون موضوع پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۳۹۸ با حضور نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با دعوت از رضا طبسی نویسنده و استاد دانشگاه، محمد اسکندرزاده و سجاد حیدرزاده کارشناسان حوزه فرهنگ و پژوهش استان و هم‌چنین رئیس اداره مالی، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و روابط‌عمومی کانون سمنان، صبح یک‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه برگزار شد.

طبسی درخصوص تفاوت عمده کانون با نهادهای دیگر اظهار داشت: کانون پرورش فکری با یک سری افراد خوش‌فکر به اسم کودکان و نوجوانان سروکار دارد که چون هنوز شکل و قالب نگرفته‌اند؛ می‌توانند تولید، حرکت، طرح‌ها و ایده‌های خاص خود را داشته باشند و برای رسیدن به این هدف، نیاز به برنامه‌ریزی ویژه‌ای است.

اسکندرزاده با توجه به فرآیندمحور بودن فعالیت‌ها در کانون پیشنهاد داد تا برخی فعالیت‌ها برای کودکان و نوجوانان، برآیندمحور ارائه شود.  

خدابخشی با اشاره به بیانات مدیرعامل کانون و تأکید بر ضرورت بازنگری تعاریف و توجه ویژه به عملکرد در این حوزه‌ها، تعامل با دستگاه‌های فرهنگی را منجر به هم‌افزایی بیشتر و بررسی کارشناسانه مسائل دانست.

خدابخشی در پایان از کارشناسان و اعضای شورا خواست تا در سال جدید با برنامه‌ریزی مناسب، فعالیت‌های مطلوب و قابل توجهی برای کودکان و نوجوانان به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی، اجرا شود.

در ادامه، کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی در راستای اهداف تعیین‌شده کانون از لحاظ کمی و کیفی به معرفی عناوین و برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۳۹۸ پرداختند.

گفتنی است؛ در این جلسه از سوی اعضای شورا درخصوص تأسیس انجمن هنرهای تجسمی، برگزاری پودمان آموزشی سرود و نشست تخصصی پویانمایی، فراخوان‌های بین‌المللی و ملی، ویژه‌برنامه‌های ادبی حضوری و مکاتبه‌ای، جشنواره نمایش عروسکی، سینماکانون و...، بحث و گفت‌وگو شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =