کد خبر: 287194
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
منتخبان ایده‌آزاد اسباب‌بازی در دوره آموزشی شرکت می‌کنند

ایده‌پردازان منتخب دومین رویداد «ایده‌ آزاد» اسباب‌بازی به مدت یک ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در خیابان حجاب تهران آموزش می‌بینند.

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیدین مهدی‌زاده تهرانی، دبیر دومین رویداد «ایده‌آزاد» اسباب‌بازی با اعلام این خبر گفت: از میان ۱۲۰ ایده ثبت‌شده در سامانه، ۴۲ ایده از سوی هیات انتخاب برای شرکت در دوره آموزشی معرفی شده‌اند تا پس از پایان کارگاه‌ها، ۱۰ ایده به عنوان برترین‌های این دوره انتخاب و روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ با حضور دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی رونمایی ‌شود.

وی با بیان این‌که این کارگاه‌های آموزش در پرورش ایده‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها نقش موثری خواهد داشت، افزود: اسباب‌بازی‌های ایرانی نقش به‌سزایی در انتقال فرهنگ غنی ایرانی اسلامی دارد و به رونق بازار و ایجاد تنوع در اسباب‌بازی کودکان منجر می‌شود.

کارشناس‌ارشد رشته طراحی صنعتی با اشاره به این‌که طرح‌ها و ایده‌های داخلی اسباب‌بازی با مشکل مواجه است، عنوان کرد: ضرورت دارد که ایده‌پردازان و طراحان ایرانی ارتباط گسترده‌تری با صنعت اسباب‌بازی داشته باشند.

 وی با اشاره به این‌که مطابق با آمار غیررسمی ۱۰ درصد اسباب‌بازی‌های تولیدی دنیا در ایران استفاده می‌شود، گفت: طراحی، تولید و استفاده از اسباب‌بازی‌های ایرانی مقرون به صرفه بوده و منجر به رونق تولید داخلی و ارتقا اقتصاد کشور می‌شود.

نشست اولیه این رویداد ملی روز ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون از ساعت ۱۴ تا ۱۸ برگزار می‌شود.

گفتنی‌است فراخوان دومین رویداد ملی ایده آزاد در حوزه اسباب‌بازی بهمن سال ۱۳۹۷ از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب‌بازی منتشر شد.

فهرست اسامی ۴۲ منتخب اولیه برای حضور در  کارگاه‌های دوره آموزشی در پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir قابل مشاهده است.

فهرست اسامی منتخب اولیه دومین رویداد ایده‌آزاد اسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =