پیک امید کانون خوزستان همچنان در کنار کودکان

کانون پرورش فکری در تمامی استان‌های سیل‌زده کشور همچنان در کنار کودکان و نوجوانان است و تلاش می‌کند با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب، شرایط روحی و روانی بچه‌های ساکن این مناطق را تغییر دهد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، توجه به مسایل روحی و تلاش برای تلطیف فضای حاکم بر مناطق آسیب‌دیده از رویدادهای طبیعی و جنگ‌ها، به‌ویژه مراقبت از زنان و کودکان همواره از مسایلی است که روان‌شناسان  و امدادگران در سراسر جهان بر آن تاکید دارند.

در این میان علاوه بر گلستان و لرستان و با ادامه آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از سیل در مناطق مختلف استان خوزستان، طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون نیز در این مناطق با قوت ادامه دارد.

این در حالی است که فعالیت مربیان کانون استان خوزستان در این مناطق از همان آغاز ورود سیلاب به مناطق شهری و روستایی (چهارم و پنجم فروردین ۱۳۹۸) آغاز شده است و آن‌ها با اجرای طرح امداد فرهنگی در قالب پیک امید، به این مناطق وارد شدند و به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری پرداختند.

بر اساس این گزارش قصه‌خوانی، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، نمایش فیلم، اهدای کتاب، برگزاری کارگاه‌های نقاشی و... از جمله فعالیت‌هایی بود که در اردوگاه‌های محل سکونت سیل‌زدگان صورت گرفت و مورد استقبال بچه‌ها واقع شد و در عین حال بازتاب گسترده‌ای به همراه داشت.

هم‌چنین در کنار فعالیت‌هایی که برای کودکان به عنوان جامعه هدف انجام گرفت، مربیان و کارکنان کانون توجه ویژه‌ای نیز به خانواده‌های این بچه‌ها داشتند و آن‌ها را هم به نحوی درگیر این فعالیت‌های فرهنگی می‌کنند و با اهدای کتاب و مشارکت دادن آن‌ها در برنامه‌ها برای کاهش آلام‌شان و تلطیف فضای سخت حاکم بر مکان‌های استقرار سیل‌زدگان تلاش می‌کنند.

در همین حال این برنامه‌های فرهنگی در روزهای مختلف در اردوگاه‌های الهایی، گوریه شوشتر، کمپ مجتمع نیشکر فارابی، جوادالائمه و ثامن‌الائمه در حمیدیه، بامدژ و خاور، دارخویین، اندیکا، لالی، باغملک، آبادان، کارون و... اجرا شد.

به گفته‌ی وحید کیانی مدیرکل کانون استان خوزستان با توجه به ماندگاری سیلاب در نقاط مختلف استان تلاش این مجموعه بر این است تا زمان حاکم شدن آرامش کامل در تمامی مکان‌های استقرار، کمپ‌ها و اردوگاه‌های سیل‌زدگان فعالیت امداد فرهنگی کانون ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =