فعالیت‌های کانون، برگرفته از الگوهای جامعه اسلامی

فرماندار شهرستان رودسر گفت: فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسترساز تربیت نسل آگاه مورد نظر جامعه اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، حسین اسماعیل‌پور این سخنان را در دیدار با مدیر کل کانون گیلان اظهارداشت و با بیان این‌که کار فرهنگی، زمینه‌های تقویت فکر و اندیشه انسان‌ها را فراهم‌می‌کند، افزود: فعالیت‌های کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد فرهنگی، گامی در همین مسیر محسوب‌می‌شود و پرورش دهنده‌ی کودکان و نوجوانان مورد نظر جامعه اسلامی است.

فرماندار شهرستان رودسر در ادامه ضرورت‌های پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و حمایت از دستگاه‌های فعال در این حوزه را یادآورشد و فراهم‌سازی امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسب برای توسعه‌ی همه‌جانبه کانون رودسر را مورد تاکیدقرارداد.

نماینده‌ی عالی دولت در رودسر هم‌چنین، تدوین تقویم سالانه فعالیت‌های فرهنگی کانون در این شهرستان را با اهمیت توصیف‌کرد و این امر را زمینه‌ساز همراهی بیش‌تر دیگر دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌های این مجموعه‌ی فرهنگی خواند.

حسین اسماعیل‌پور در عین‌حال حمایت خود را از راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گیلان در بخش«زیاز» و هم‌چنین، تکمیل و راه‌اندازی مرکز در حال احداث کانون پرورش فکری در «چابکسر» اعلام‌کرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار رودسراظهارکرد: هم‌افزایی و هم‌گرایی با دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی در مرکز استان و شهرستان‌ها، از اولویت‌های کانون پرورش فکری است تا افزون بر پرهیز از موازی‌کاری فرهنگی، فرصت‌های بهتری برای ارتقای سطح فعالیت‌ها و  بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود فراهم‌شود.

اسفندیار ضیائی در ادامه سخنان خود به اثربخشی فعالیت‌های هدف‌مند و آموزش‌های غیر مستقیم مربیان کانون اشاره‌داشت و با مهم ارزیابی‌کردن راه‌اندازی نهضت مهارت‌آموزی درجامعه، از برنامه‌های کانون در این مسیر و آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان سخن‌گفت.

یادآورشدن نگاه ویژه کانون به تمامی مخاطبان، دیگربخش سخنان ضیائی بود و وی با بیان‌این‌که راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی در زیاز و تکمیل مرکز در حال احداث کانون چابکسر، حرکتی در همین مسیر است، خواستار همکاری افزون‌تر مسوولان برای دست‌یابی به این هدف‌ها شد.

او هم‌چنین خواسته‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مربیان کانون رودسر  را مورد توجه قرارداد و ضمن تشریح برنامه‌های کانون در جهت تخصصی‌سازی مراکز، کانون شهرستان روسر را مرکزی مستعد به ویژه در جهت  ارایه‌ی فعالیت‌های علمی خواند.

گفتنی است، اسفندیارضیائی در ادامه این دیدار که با همراهی همکاران کانون رودسر و در محل فرمانداری این شهرستان صورت‌گرفت، بازدیدی از مرکز فرهنگی هنری کانون این شهرستان داشت و علاوه بر شرکت در شورای فرهنگی، با اعضا و مربیان آن گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =