توجه به شعار رونق تولید اولویت برنامه‌های آموزشی باشد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان گفت: مربیان وکارشناسان این کانون اولویت اصلی برنامه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی خود به کودکان را توجه به «رونق تولید» شعار سال قراردهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی در نخستین نشست سال جاری خود با کارکنان کانون پرورش فکری کودکان با اشاره به اهمیت نامگذاری سال جاری «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: به کودکان بیاموزیم به داشته‌ های خود افتخار کرده و این تلاش همه مربیان را می طلبد که راههای صحیح حمایت از کالاهای ایرانی را به کودکان و نوجوانان درکانون آموزش دهند.

وی ادامه داد: امروز یکی از مشکلات حوزه های فرهنگی به رخ کشیدن نشان ‌ها و برندهای خارجی در بین خانواده‌هاست درحالی که با کار فرهنگی و با ایجاد اعتماد به نفس بین کودکان ونوجوانان این مشکل را برطرف کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ادامه خواستار ارائه‌ طرح‌ های تولیدی و آموزشی در زمینه صنایع دستی و بومی محلی برای کودکان و نوجوانان شد.

سلیمانی احمدی آموزش شناختن راه‌های استقلال و چگونه فکر کردن را به کودکان را ضروری دانست و بیان داشت: با آموزش صحیح برون رفت از مصرف گرایی شیوه‌های صحیح صرفه‌جویی را به آن‌ها یادآور شویم.

وی ابراز داشت: بحث عمده و اصلی سیاست‌ها جایگاه محوری برای کانون است، لذا توانمندی کانون را در همه وجوه به نمایش بگذاریم و با دستاوردها و تاثیرگذاری درجامعه فعالیت‌ها را به دیگران نیز بشناسانیم.

این مسوول داشتن برنامه ریزی در انجام فعالیت‌های کانون را بسیار مهم دانست و گفت: برای رسیدن به موفقیت و اثرگذاری در فعالیت ها باید براساس مطالعه، پژوهش و خرد جمعی و استفاده از ظرفیت‌ های کارشناسی مدون گام برداشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه کرد: همچنین در زمینه شناخت و نیاز مخاطبان کانون و تفکیک سلیقه‌ های آن‌ ها برنامه‌ ریزی دقیقی داشته باشیم.

سلیمانی احمدی ضمن قدردانی از همدلی و همراهی تمامی کارشناسان و مربیان در سال گذشته اظهار امیدواری کرد در سال جدید با توان بیشتر در راه توسعه فعالیت های کانون قدم های مثبت بیشتری برداشته شود.

معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز گفت: برای برنامه ریزی سازماندهی، استفاده از بهینه از انرژی، زمان، منابع و امکانات را باید مورد نظر قراردهیم.

خلیل مسیحی شناخت نقاط ضعف و قوت و شناسایی فرصت‌ ها را از دیگر موضوع های مهم سال جاری در برنامه ریزی های مربیان در کانون عنوان کرد.

وی در پایان خواستار اجرای فعالیت ‌های آموزشی بهتر برای کودکان ونوجوانان به ویژه در مناطق محروم و روستایی در استان هرمزگان شد.

در این نشست بر برنامه ریزی بهتر برای برنامه‌های فرهنگی و ادبی شامل برنامه‌های تابستانه، جشنواره قصه گویی، هفته کتاب و کتابخوانی، هفته ملی کودک، پویش فصل گرم کتاب، کارگاه های انجمن شعر، داستان و طنز، گردهمایی اعضای مکاتبه ای، طرح نویسی تخصصی کارگاه شعر و داستان ویژه مربیان تاکید شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان دارای ۵ مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز پستی در شهر بندرعباس و همچنین ۱۰مرکز فرهنگی هنری ثابت در شهرهای بندرلنگه، میناب، بندرجاسک، حاجی آباد، بستک، فین و سیریک و جزیره های ابوموسی، قشم و هرمز و ۱ مرکز پستی در شهرستان میناب در حال خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =