فعالیت کانون پرورش فکری بسیار مقدس و اثرگذار است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس اسلامی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بر فعالیت مقدس، سنگین و تأثیرگذار مربیان این مجموعه تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌منظور جلب پشتیبانی و حمایت بیشتر مسئولان استان، شامگاه چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ با سیدحسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری و قدردانی از زحمات این مجموعه و تبریک اعیاد شعبانیه، کانون را محیط مناسب برای رشد و شکوفایی و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان دانست و از خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌اش در کانون شاهرود به نیکی یاد کرد.

حسینی با تأکید بر این‌که شاکله‌ی آموزش و پرورش نقشی در پرورش دانش‌آموزان نداشته است؛ بلکه این پرورش در مکان‌هایی مانند کانون پرورش فکری، رسانه‌ی ملی، دوران جنگ، صحنه عمومی جامعه و حوزه‌های دیگر اتفاق افتاده‌است، نقش مربیان کانون را در تربیت کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری، یک نهاد باسابقه و تخصصی در حوزه کودک و نوجوان و مکان اصلی برای ماندگارکردن ساختارهای فکری کودکان است که باید تقویت شود.

فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را در کانون یاد گرفتم

نماینده مردم شاهرود و میامی با بیان این‌که کانون پرورش فکری؛ جایگاه ویژه و خاص خود را دارد و یک مجموعه شناخته‌شده بین کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان است و آنها، کانون را هرچند مجموعه‌ای کوچک و ساده‌ است، منشأ حرکت برای خود می‌دانند، گفت: کانون پرورش فکری از این منظر که شیوه آموزشی آن با شیوه کلاس درس و مدرسه متفاوت بوده، برای کودکان اثرگذار و دارای جاذبه است.

وی در ادامه افزود: اگر در مجموعه کانون پرورش فکری با تمام تلاشی که انجام می‌شود یک انسان وارسته و شایسته و صالح تحویل جامعه شود همین نشانگر اثربخشی فعالیت‌های کانون است.

نماینده مردم شاهرود و میامی، فعالیت کانون پرورش فکری را بسیار، مقدس، سنگین و اثرگذار دانست و گفت: حداقل کاری که کانون برای کودکان و نوجوانان بجا گذاشته، انس آنها با کتاب و کتاب‌خوانی است و هرچند فعالیت‌های شاخص دیگر کانون به چشم نمی‌آید؛ اما نتیجه و خروجی‌اش در اجتماع مشاهده شده و چه بسیار شخصیت‌های مؤثر جامعه که دوران کودکی و نوجوانی خود را در مراکز فرهنگی‌هنری کانون گذرانده و آنجا تربیت شده‌اند.

در ادامه این دیدار، خدابخشی ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به ارائه گزارش کمی و کیفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری و عملکرد پنجاه‌ساله آن در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی پرداخت و با معرفی مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی شهرستان شاهرود به جمعیت دانش‌آموزی تحت پوشش این مراکز فرهنگی‌هنری اشاره کرد.

گفتنی است؛ در این دیدار رئیس اداره مالی، جمعی از کارشناسان فرهنگی، هنری، انفورماتیک و روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان و مسئولان مراکز  فرهنگی‌هنری بسطام و شاهرود حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =