کد خبر: 287280
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
ثبت طرح و صدور مجوز ۹۸ پرونده اسباب‌بازی در هشتمین کمیسیون

در هشتمین کمیسیون دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با ثبت طرح و صدور مجوز۹۸ نمونه موافقت شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون که اسفند سال ۱۳۹۷ برگزار شد، از میان پرونده‌های ثبتی، ۸۸ اسباب‌بازی از نظر ثبت بلامانع تشخیص داده شد و۱۰ مورد نیز مجوز تولید دریافت کرد.

بر اساس این گزارش پرونده‌های متقاضی مجوز تولید در این کمیسیون از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها  یک سرگرمی در گروه فکری و چهار نمونه آموزشی و کمک‌آموزشی و پنج اسباب‌بازی در گروه حرکتی مهارتی قرار داشت.

هم‌چنین نمونه‌های خواستار ثبت از نظر گروه بندی اسباب‌بازی‌ها، ۲ مورد در گروه حرکتی مهارتی، ۷ سرگرمی در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، ۱۲ اسباب‌بازی فکری و ۶۹ پرونده در گروه فرهنگی‌هنری قرارداشت.

در مجموع در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۵۸ پرونده مجوز ثبت و ۱۰۸ نمونه مجوز تولید در ۶ گروه حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی‌هنری، کمک درمانی و الکترونیکی و رایانه‌ای از شورای نظارت اسباب‌بازی دریافت کرد.

دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های جدید و در سال حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی اقدام به تهیه فهرستی از اسباب بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولید کنندگان است تا سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد، امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

فهرست پرونده‌های بررسی شده در هشتمین نشست کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوزاسباب‌بازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =