واردکننده اسباب‌بازی، تولیدکننده می‌شود

رویداد ملی ایده آزاد به دنبال آن است که جریان تولید اسباب‌بازی‌های با ماهیت ایرانی سال به سال در کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی در این زمینه معتقد است یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت اسباب‌بازی ایران کپی‌برداری از محصولات خارجی است و تقریبا ۸۰ درصد بازار اسباب‌بازی به ویژه در حوزه بازی‌های فکری و ابزارهای آموزشی کپی از محصولات غیر ایرانی است، البته این مساله در بیشتر صنایع ایران وجود دارد و ما امیدواریم با برگزاری رویدادهایی شبیه به ایده آزاد بتوانیم ارتباط خوبی بین ایده‌پردازان و طراحان اسباب‌بازی با تولیدکنندگان ایجاد کنیم. اگر این ارتباط به درستی شکل گیرد، شاهد تولید محصولات ارزشمندی در حوزه اسباب‌بازی‌ها با ماهیت کاملا ایرانی خواهیم بود.

محسن رجبی، کارشناس حوزه اسباب‌بازی و عضو کمیسیون ثبت و صدور مجوز شورای نظارت بر اسباب‌بازی با تاکید بر این‌که اگر بخواهیم محصولات و ایده‌های ایرانی داشته باشیم باید به فرآیند قبل تولید یا ایده‌پردازی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: ایده آزاد در سال‌های گذشته و با همت اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شورای نظارت بر اسباب‌بازی با عنوان ایده بازار برگزار شد، هدف آن رویدادها نیز این بوده است که ایده‌پرداز و طراح اسباب‌بازی را با بازار اسباب‌بازی و به‌خصوص تولیدکنندگان ارتباط دهد و امسال این موضوع با عنوان رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی در حال برگزاری است.

این تولیدکننده اسباب‌بازی با اشاره به این‌که در خلال این رویداد ملی تولیدکنندگان و فروشندگان می‌توانند در تبدیل ایده‌ها و طرح‌های اولیه به محصول تجاری به طراحان و ایده‌پردازان کمک شایانی بکنند درعین حال گفت: همین تولیدکنندگان و در مجموع بازار اسباب‌بازی می‌توانند از ظرفیت‌های نهفته طراحان خوش‌فکر و هنرمند و البته صاحب فکر استفاده موثری داشته باشند.

این کارشناس حوزه اسباب‌بازی بیان داشت: رویداد ملی ایده آزاد می‌تواند در حوزه صنعت اسباب‌بازی بسیار موثر واقع شود و دیگر کمتر شاهد تولید محصولات اسباب‌بازی کپی در ایران باشیم. او همچنین اشاره کرد که در سال جاری و سال ۹۷ به دلیل شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی واردات اسباب‌بازی به ایران محدود شده و برای وارد کنندگان این مدل کسب و کار دیگر مقرون به صرفه نیست و اکنون شاهد سرمایه‌گذاری واردکنندگان اسباب‌بازی در بازار تولید محصولات داخلی هستیم، در واقع واردکنندگان در حال تبدیل شدن به تولیدکنندگان اسباب‌بازی هستند که اتفاق خوبی برای صنعت اسباب‌بازی ایران خواهد بود.

رجبی خاطرنشان کرد: موضوع رویداد ملی ایده آزاد اسباب‌بازی در این شرایط کمک می‌کند که سرمایه‌گذاران جدید با طرح‌ها و ایده‌های داخلی هم آشنا شوند و در صورت امکان از این طرح‌ها برای تولید محصولات جدید در بازار نیز استفاده کنند.

وی در همین حال از تمامی تولیدکنندگان و همکاران خود در صنعت اسباب‌بازی ایران، به‌خصوص اعضای انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی دعوت کرد که در این رویداد حضور فعال و موثر داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =