کد خبر: 287331
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
بازدید 976
لوپه‌تو در دستان کودکان کرمان دوباره جان گرفت

نخستین جشنواره قصه‌گویی « لوپه‌تو» در جنوب استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، آیین اختتامیه  نخستین "جشنواره قصه گویی لوپه‌تو"  ۲۱ فروردین سال جاری با حمایت انتشارات " لوپه تو" به مدیر مسئولی افسانه شعبان نژاد شاعر و نویسنده کرمانی و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهنوج برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش قصه‌گویی و ساخت عروسک دست ساز با هدف ترویج هنر قصه‌گویی بین کودکان و نوجوانان و احیای قصه‌های بومیِ منطقه‌ی رودبارزمین، در دو بخش آزاد و دانش‌آموزی طی فراخوانی که زمستان سال گذشته اعلام شد به صورت منطقه‌ای برای اهالی شهرستان‌های جنوب استان کرمان آغاز به کار کرد .

بنا بر این گزارش، زینا جلالی، زهرا وزیری و محنا پوراحمدیان از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهنوج  در بخش دانش‌آموزی و فاطمه‌زهرا علی‌توکلی از اعضای کانون عنبرآباد در بخش عروسک سازی برگزیده شدند . در عین حال اسامی فاطمه شیروانی، ثمین شهریاری، زهرا چمانی و فاطمه سمادرویشی از اعضای کانون مراکز کانون جنوب استان کرمان هم در بین شایسته تقدیرها به چشم می خورد .

همچنین معصومه جهانبانی مربی فرهنگی کانون عنبرآباد و علی آسا مربی سیار کهنوج از برگزیدگان بخش آزاد نخستین جشنواره قصه‌گویی لوپه‌تو شدند.

گفتنی است فاطمه نارویی و فاطمه اسکندری از کانون کهنوج از داوران این جشنواره بودند .

شایان ذکر است که انتشارات « لوپتو» متعلق به افسانه شعبان‌نژاد حامی اصلی جشنواره در خصوص تامین جوایز بوده است و فرمانداری، شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اداره ارشاد اسلامی شهرستان کهنوج، کتابخانه فاطمه‌ها و گروه هنری بهزاد هم از حامیان این جشنواره بوده اند.

لوپه تو( لعبت؛لعبتو) در گویش رودباری به معنای عروسک است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =