کار مربیان کانون پرورش فکری، بسیار مهم و جدی است

فرمانداران سمنان و مهدی‌شهر در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بر فعالیت مهم و جدی مربیان در حوزه‌ی کودک و نوجوان تأکید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، ظهر دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ با حضور در فرمانداری با سیدعباس دانایی و حسن ارگی، فرمانداران شهرستان سمنان و مهدی‌شهر، دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرماندار سمنان با بیان خاطرات دوران کودکی و عضویتش در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری سمنان در سال ۱۳۵۱ که به باغ کودک معروف بود؛ در زمینه‌ی تأمین امکانات و تجهیزات ویژه مراکز فرهنگی‌هنری، قول مساعدت داد و گفت: کانون با توجه به سابقه درخشانی که در زمینه‌ی فعالیت برای کودکان و نوجوانان دارد مورد اعتماد خانواده‌ها است و آنها از این ظرفیت به خوبی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون استان سمنان با اشاره به اهداف و رسالت این مجموعه فرهنگی گفت: علی‌رغم عدم اختصاص بودجه، تاکنون اقدامات بسیار خوبی از سوی کانون پرورش فکری انجام شده است.

خدابخشی ضمن قدردانی از همراهی فرمانداری شهرستان سمنان با مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری و اهدای یک اثر خلاقانه از عضو برگزیده جشنواره رضوی، بر حمایت فرماندار در زمینه‌ی تخصیص و افزایش اعتبارات مراکز فرهنگی‌هنری و هم‌چنین تعامل هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی با کانون پرورش فکری تأکید کرد.

کار مربیان کانون پرورش فکری، بسیار مهم و جدی است

فرماندار مهدی‌شهر ضمن ابراز خرسندی از عملکرد مربیان کانون پرورش فکری و قدردانی از تلاش آنها در حوزه‌ی کودک و نوجوان توجه به این حوزه‌ را با روحیه لطیف و مهربانانه یکی از عوامل پیشرفت کشور توصیف و خاطرنشان کرد: زمانی توسعه اخلاق و گسترش منش انقلابی محقق خواهد شد که به کودکان و نوجوانان در بحث شکل‌گیری شخصیت آنان به شیوه‌ی درست فعالیت کنیم.

ارگی در ادامه با اشاره به آغاز فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای از دوران کودکی، افزود: ریشه‌ی تمام مشکلات رفتاری و آسیب‌های اجتماعی به دوره‌ی کودکی بر می‌گردد و بسیاری از آنها حاصل غفلت از توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی است.

فرماندار مهدی‌شهر با تأکید بر الگوهای دینی و ملی در تربیت فرزندان، گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای شاداب و پرنشاط داشته باشیم باید با انعطاف از شیوه‌هایی نو برای پرورش کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که فعالیت قصه‌گویی مربیان کانون پرورش فکری دنیایی حرف برای خود دارد و به‌صورت غیر مستقیم پیام‌های اخلاقی و تربیتی مناسب و کاربردی به مخاطبان کودک و نوجوان انتقال می‌دهد، اظهار داشت: کار مربیان کانون پرورش فکری، بسیار مهم و جدی و حوزه‌ی کودک و نوجوان کاملاً تخصصی و نیاز است که اهل فن در آن فعالیت کنند.

ارگی در پایان تصریح کرد: فرمانداری مهدی‌شهر برای مساعدت هرچه بیش‌تر در حوزه‌ی کودک و نوجوان به‌ویژه تقویت تأمین تجهیزات، آماده همکاری بیش از گذشته برای ترویج برنامه‌های مفید کانون خواهد بود.

مدیرکل کانون استان سمنان نیز در این دیدار با بیان این‌که فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان هزینه نیست؛ بلکه سرمایه‌گذاری ماندگار است، یکی از بخش‌های مهم این فعالیت‌ها را شخصیت‌سازی کودکان و نوجوانان با ترویج فرهنگ محبت و مهربانی برشمرد.

گفتنی است؛ خدابخشی به پاس زحمات و حمایت‌های سال گذشته فرمانداری مهدی‌شهر از کانون پرورش فکری این شهرستان با اهدای اثر خلاقانه یکی از اعضای برگزیده جشنواره رضوی از ارگی قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =