تاکید معاون فرهنگی بر همکاری کانون با سازمان‌ها در مناطق محروم

آیین معارفه سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز صبح روز 27 فروردین 1397 در کرج برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین و با حضور معاون فرهنگی کانون، ابوالقاسم سلیمانی به عنوان سرپرست جدید کانون این استان منصوب و از خدمات سی‌ساله محمود مروج مدیرکل سابق کانون استان قدردانی شد.

محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون در این آیین بر ضرورت همکاری این مجموعه با اشخاص حقوقی و سازمان‌ها برای خدمت‌رسانی بیشتر به کودکان و نوجوانان، به‌ویژه در مناطق محروم تاکید کرد.

او تغییر و تحول را از مهم‌ترین ضرورت‌های کار در کانون عنوان کرد و افزود: انتصاب‌های مدیران ما در کانون هرگز با نگرش و دیدگاه سیاسی صورت نمی‌گیرد بلکه تمامی مدیران باید در عین حرکت در مسیر و چهارچوب انقلاب اسلامی ایران، بر حوزه کودکان و نوجوانان تمرکز داشته باشند و با علاقه و تعهد در این حوزه فعالیت کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های سی ساله و روحیه خوب، مهربانی و تعهد و علاقه‌مندی محمود مروج مدیرکل سابق کانون البرز به کودکان و نوجوانان، ابراز امیدواری کرد که حضور ابوالقاسم سلیمانی نیز منشا خدمات مهمی برای اعتلای فرهنگ و هنر استان البرز، به ویژه در بخش کودک و نوجوان شود.

معاون فرهنگی کانون، با اشاره به نوع پراکندگی جمعیت و آسیب‌های موجود و معضلات فرهنگی در استان البرز گفت: کانون به سهم خود در این زمینه کارهایی را انجام می‌دهد اما می‌تواند با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها به خدمت‌رسانی شایسته به ویژه در مناطق محروم بپردازد.

زمردیان در ادامه بر بهره‌گیری از افراد متخصص و بازگذاشتن فضا برای حضور این افراد در کانون، ضرورت توجه به ترویج مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان با شیوه‌های کانون، ضرورت جذب نوجوانان با تشکیل انجمن‌های مانند قصه‌گویی، ادبی، عکاسی و... تاکید کرد.

بخشی از سخنرانی معاون فرهنگی کانون در این آیین درباره‌ی خدمت‌رسانی کانون به مناطق محروم و مناطق سیل‌زده کشور اختصاص داشت و او تصریح کرد که برپایی اردوهای جهادی و حضور داوطلبانه مربیان و سایر همکاران کانون در این مناطق بحرانی، باعث جلب توجه سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها به اهمیت نحوه خدمت‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان شده است.

وی با بیان این‌که برخی از افراد از کانون می‌خواهند که عهده‌دار جمع‌آوری کمک‌های مردمی باشد، گفت: ممکن است بخشی از این اقدام باعث جمع‌آوری کمک‌هایی شود که برای مردم در آن مناطق غیر قابل استفاده است به همین دلیل معتقدیم باید با استفاده از نظرهای کارشناسی اقدام‌های دیگری انجام دهیم.

زمردیان در این زمینه از تهیه بسته‌های ویژه برای توزیع بین کودکان مناطق محروم سخن گفت و ادامه داد کانون این بسته‌ها را با هدف تهیه‌ی ملزومات مناسب فرهنگی و بهداشتی برای کودکان آماده کرده است و بدون دریافت سود در اختیار همه علاقه‌مندان به کمک به مردم این مناطق، خیران و سایر نهادها قرار می‌دهد.

ابوالقاسم سلیمانی، سرپرست جدید اداره کل کانون البرز نیز در این آیین ابراز امیدواری کرد که بتواند در کنار مجموعه همکاران کانون البرز، فعالیت‌هایی را منطبق با اهداف کانون تبیین و با استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود در استان اجرا کند.

محمود مروج، مدیر کل سابق کانون البرز که از سال 95 تا کنون مسئولیت کانون این استان را برعهده داشته است، در سخنانی «کانونی بودن» را کلید واژه افزایش هم‌دلی، دوستی، رفاقت، مهربانی و پذیرش دانست و گفت: کانونی بودن ‌ در کنار سازندگی و پویایی، به کانون رونق می‌بخشد.

اهدا لوح تقدیر و هدیه از سوی فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به محمود مروج و حکم سرپرستی ابوالقاسم سلیمانی و خوانش متن ادبی از سوی الهام مظفری، مربی ادبی کانون بخشی از این برنامه بود.

در این آیین که صبح روز سه شنبه 27 فروردین 1398 در مرکز مجتمع کانون کرج برگزار شد امیرحسین آزادی‌وفا معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، قاسم تنها، مدیر دفتر مرکزی حراست و فرمانده بسیج کانون و جمعی از همکاران کانون استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =