معاون فرهنگی کانون: کاروان پیک امید به خوزستان و لرستان می‌رود

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ارسال بسته‌های فرهنگی کانون بر مبنای نیاز کودکان مناطق سیل‌زده از طریق طرح پیک امید خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زمردیان گفت: طرح پیک امید با هدف خدمت‌رسانی به کودکان مناطق کم‌برخوردار کشور و با حضور داوطلبانه و جهادی مربیان و متخصصان حوزه کودک و نوجوان از سال 97 آغاز شد و از ابتدای سال جاری با توجه به وضعیت سیل در استان‌های مختلف کشور، کاروان پیک امید فعالیت خود را از نخستین روزهای سال آغاز کرد و در حال حاضر هم مربیان کانون در تمامی استان‌های سیل‌زده در حال خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

معاون فرهنگی کانون افزود: خوشبختانه همراه با گسترش فعالیت پیک امید و استقبالی که از این طرح شد امروز بسیاری از دستگاه‌ها، سازمان‌ها و سازمان‌های مردم نهاد متوجه ضرورت توجه و امدادرسانی به کودکان شده‌اند.

وی گفت: خدمت‌رسانی به کودکان سیل‌زده از اهمیت بسیاری برخوردار است و جا دارد از همه افرادی که به این موضوع همت گمارده‌اند، قدردانی شود. البته باید توجه کرد ظرافت کار با کودک و مداخله‌های روانی در بحران مورد توجه قرار گیرد.

زمردیان یادآور شد: از آنجا که جمع‌آوری کمک برای کودکان با توجه به مباحث محتوایی، فرهنگی و همچنین بهداشتی دارای است، کانون تلاش کرده تا با تولید بسته‌هایی که بتواند از نظر فرهنگی و پاسخ‌گویی به نیازهای بهداشتی کمک کودکان مناطق سیل‌زده باشد، خدمات‌رسانی خود را کامل کند و در کنار فعالیت‌های فرهنگی که با حضور مربیان کانون انجام می‌شود، بسته‌های تهیه شده نیز توزیع ‌شود.

او از اعزام کاروان پیک امید طی هفته آتی به استان‌های خوزستان و لرستان خبر داد و گفت: با مشارکت بخش‌های مختلف از جمله شورای نظارت بر اسباب‌بازی انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی و انجمن فروشندگان اسباب‌بازی و پولیش استان تهران هدایای فرهنگی، اسباب‌بازی و... تهیه شده که در قالب کاروان‌های مختلف پیک امید به استان‌های سیل‌زده ارسال می‌شود.

معاون فرهنگی کانون اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این آمادگی را دارد تا به منظور اثربخشی فعالیت‌ها و تهیه اقلام کارشناسی شده مورد نیاز کودکان سیل‌زده و در زمینه مشاوره برای تهیه و یا در اختیار قراردادن بسته‌های فرهنگی مناسب به سازمان‌ها و دستگاه‌ها و خیریه‌های فعال در زمینه خدمت‌رسانی به کودکان سیل‌زده، همکاری کند.

به همین منظور ستاد امداد فرهنگی و اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون آماده پاسخ‌گویی به نیازهای متقاضیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =