کد خبر: 287365
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
توزیع اسباب‌بازی باید از دست دلالان خارج شود

صنعت اسباب‌بازی در صورتی موفق خواهد شد که آموزش‌های لازم برای طراحان، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و توزیع‌کنندگان اسباب‌بازی فراهم شود.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدامیرآقایی دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان این مطلب بر ضرورت سیاست‌گذاری‌های جامع و سامان یافته در حوزه اسباب‌بازی تاکید کرد.

او با اشاره به برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد در حوزه اسباب‌بازی اظهار کرد: سازوکارهای در نظر گرفته شده در خصوص رویداد ملی ایده‌آزاد باید به‌نحوی موثر واقع شود چرا که در گذشته نیز رویدادهای مشابهی وجود داشته اما پیشرفت قابل توجهی نداشته است.

وی با تأکید بر این‌که باید به بخش‌های آموزشی پیش از رویداد بیشتر توجه شود، افزود: آموزش سبب شده تا طراحان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی صرفا کپی‌کاری نکنند همچنین بخش دیگری که در این زمینه بسیار حائز اهمیت بوده مربوط به فضای کسب و کار است به این معنا که باید بومی‌سازی اسباب‌بازی صورت گرفته و افراد بدانند که جامعه مخاطب چه کسی است و قرار است اسباب‌بازی برای چه شرایط سنی طراحی شود همچنین نوآوری سبب شده تا افراد بتوانند جایگاه خود را در این فضا پیدا کنند.

دبیر کارگروه رسانه و محتوای دیجیتال ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: پیوستن به رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی باید بر اساس آموزش صورت بگیرد چرا که گاهی ایده‌هایی مطرح می‌شون که به نتیجه نمی‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: آموزش‌های فشرده و کوتاه مدت برای طراحان، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ضرورت دارد، از طرفی این افراد باید در ابتدای رویداد هم درگیر شده تا بتوانند منافع خود را در تولید اسباب‌بازی پیدا کرده و مطمئن شوند که خروجی اسباب‌بازی‌ها با کیفیت بوده و به هیچ عنوان کپی‌برداری از اسباب‌بازی‌های خارجی نیست.

وی عنوان کرد: در صنعت اسباب‌بازی باید بتوانیم راه درست را پیدا کنیم چرا که تاکنون آن‌چنان که باید سیاست‌گذاری‌ها در حوزه اسباب‌بازی به‌سامان و یکپارچه نبوده است بنابراین باید در خصوص طراحی، تولید و توزیع اسباب‌بازی به صورت قوی‌تر عمل کرده و زیرساخت‌های لازم در این زمینه فراهم شود و توزیع به دست بنک‌داران و دلالان نباشد.

دومین رویداد ملی ایده‌آزاد از سوی اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی برگزار می‌شود.

گفتنی است دو کارگاه آموزشی در روزهای ۴ و ۱۵ اردیبهشت برپا می‌شود که ثبت‌نام برای عموم و شرکت در این کارگاه‌های آموزشی آزاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =