ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز برای راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز را گامی موثر در جهت اعتلای فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، سید عبدا ... هاشمی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان، در بازدید از مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری بندرعباس و طی نشست مشترک با مدیر کل کانون، استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه سازوتامین خودروی سیار را گامی اساسی درجهت تحقق عدالت فرهنگی دانست.

وی افزود: کتاب‌خوانی زیر ساخت فرهنگ و تمدن جامعه است واگر در این زمینه خوب کارکنیم جامعه‌ی متفکر وکتابخوان، می‌تواند آینده‌اش را درست رقم بزند.

رئیس مجمع خیرین استان گفت : در راستای تحقق این مهم، نیاز است که خیرین در شهرستان‌ها با تامین خودروی مورد نیاز و تجهیز آنها، گامی اساسی در جهت تحقق عدالت فرهنگی بردارند.

هاشمی با اشاره به این‌که در روستاها کودکان خلاق و بااستعدادی هستند، می‌گوید: «اگر شرایط برابر ایجاد نکنیم محرومیت فرهنگی ایجاد کرده‌ایم. طبق آمار مناطق روستایی حدود یک‌سوم جمعیت کشور را در خود دارند. »

ناهیدسلیمانی احمدی مدیر کل کانون هرمزگان، ضمن تقدیر از نگاه فرهنگی رئیس مجمع خیرین استان گفت: مربیان کانون با علم به اهمیت کتاب‌خوانی، در روستاها حضور پیدا می‌کنند وبه فعالیت فرهنگی هنری برای آن‌ها می‌پردازند.

وی افزود: رسالت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان عدالت فرهنگی برای کودکان شهری وروستایی است، و همچنین محدودیت‌های موجود برای احداث مراکز ثابت فرهنگی در روستاها،

طرح پیشنهادی راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار شهری وروستایی راهی جهت تامین نیازفرهنگی کودکان و نوجوانان می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نگاه مثبت مسوولان به کانون در سال‌های اخیر و راه‌اندازی مراکز تخصصی از جمله مرکز تخصصی علوم بندرعباس، مرکز فراگیر و مرکز تخصصی سفال، نیاز است که به مناطق محروم وروستایی در این بخش همتی همگانی ایجاد شودتا کودکان روستایی نیز از این ظرفیت‌های فرهنگی منتفع شوند.

مدیر کل کانون هرمزگان اظهار امیدواری کرد به واسطه‌ی این  اقدام، امکان تفکر و تخیل سازنده کودکان ونوجوانان و زمینه باروری این توانایی‌ها فراهم شود.

گفتنی است درحاشیه‌ی این جلسه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان از مرکز تخصصی علوم بندرعباس دیدن کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =